2008-07-03

::10 Ayat Reject Popular::

TERTARIK dengan sebuah artikel daripada sebuah majalah terbitan Karangkraf, aku terpanggil untuk berkongsi kandungannya. Perihal 10 ayat yang sering menjadi permainan di bibir lelaki atau perempuan dalam soal perhubungan. Mungkin ada di antara kita pernah menggunakan bait-bait ayat tersebut! Siapa tahu, mungkin secara kebetulan, tetapi berdasarkan fakta dan kajian, 10 daripadanya dirasakan cukup popular untuk dilafazkan.

Ayat yang digunakan oleh Wanita::

  1. "Biarlah kita hanya kawan" [Walaupun hang bukan pakwe che', tapi che' masih perlukan hang untuk backup dalam kesusahan.]
  2. "Saya lebih rela hidup sendirian" [Che' tak perlukan pakwe macam hang!]
  3. "Saya mahu memberikan tumpuan pada karier" [Daripada che' hidup bosan dengan hang baik che buat benda-benda berpekdah]
  4. "Bukan salah awak, tapi saya" [Sebenaqnya memang hang yang salah, sepatutnyalah hang sedaq dah.]
  5. "Saya tak keluar date dengan rakan sekerja" [Jawatan hang tak setaraf dengan che'!]
  6. "Saya sudah ada teman lelaki" [Yo're totaly not my taste!]
  7. "Hidup saya complicated sekarang" [Che' tak mau buang masa dengan hang.]
  8. "Cara kita berbeza!" [Hang tak setaraf dengan che']
  9. "Umur kita banyak bezanya" [Bile tengok kat hang, che' teringat kat adik/anak che']
  10. "Saya cuma anggap awak seperti abang saya" [Che' memang tak mau ngan hang!]

Ha...tu belah pompuan punya cerita, kat bawah ni pulak cite belah lelaki pulak. Jom kite kaji::

Ayat yang digunakan oleh lelaki::

  1. "Biarlah kita hanya kawan" [Ko tu tak padan langsung ngan aku.]
  2. "Saya mahu hidup bersendirian" [Aku memang tak inginkan kau dalam hidup aku.]
  3. "Saya mahu memberikan tumpuan pada karier" [Ko tu memang sangat membosankan.]
  4. "Bukan salah awak, tapi saya" [Sebenarnya memang salah kau, tapi sebabkan aku taknak kau kecik ati, so aku cakaplah aku yang salah.]
  5. "Saya tak keluar dengan rakan sekerja" [Jangan harapa lah, aku memang tak suka kat ko.]
  6. "Saya sudah ada teman wanita" [Aku nak cari girlfren yang lagi hebat dari ko.]
  7. "Hidup saya complicated sekarang" [Tolonglah jangan serabutkan hidup aku.]
  8. "Cara kita berbeza" [Ko ngan aku berbeza sangat-sangat. Macam langit ngan bumi!]
  9. "Umur kita banyak bezanya" [Ko tu dah macam kakak/mak aku. Ish tak koser la aku nak kuar ngan orang tua macam ko.]
  10. "Saya cuma anggap awak seperti adik saya" [Lupakan je lah.. aku memang taknak kat ko.]

Amacam???Pernah ke korang dilemparkan dengan ayat-ayat cinta sebegitu? Kalo rasa-rasanya pernah, hmmmpaham-paham sendiri lah yer..ANDA DI REJECT!!!! Cubalah cari kelemahan diri dan perbaikinya. InsyaAllah, segala yang buruk akan berkahir dengan izin-Nya. Amin...

3 comments:

  1. aku setuju yg biarlah kita hanya kawan tuh...cis pompuan~

    ReplyDelete
  2. Deennasour:: Aik ada kene mengene ke encik deen oit???? Hehehehe sabo je laa..lumrah manusia..kadangkala sukar untuk diramal betol takk???

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS