2008-07-09

::Besujud di Depan Kaabah::

Assalamualaikum..


Saat ini kami sekeluarga mungkin telah selamat berada di Tanah Suci bagi mengerjakan tuntutan ibadah yang menguji kekuatan dan kesempurnaan iman sebagai seorang manusia. Alhamdulillah, tatkala rezeki itu datang, aku tidak mampu untuk menepisnya kerana hati ini begitu meronta-ronta untuk bersujud di hadapan Kaabah, memijak Tanah Haram yang menjadi impian setiap ummat manusia. Mungkin diri ini belum cukup sempurna untuk menjadi khalifah yang layak dijadikan contoh, namun aku bersyukur kerana peluang ini secara tidak langsung mendidik aku ke arah itu.


Sedangkan belumpun sampai di sana, rindu itu telah muncul…inikan pula bila kaki ini telah betul-betul memijak pasir dan debu tanah haram-Mu…

Harapanku, teman-temanku dapat mendoakan aku agar dapat mengerjakan ibadah dengan sempurna, dapat pergi dan pulang dengan selamat dan doakan kesejahteraan kami sekeluarga di sana. Amin…Insyaallah segala-galanya akan disimpin di dalam kotak ingatanku…

No comments:

Post a Comment

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS