2015-12-30

Selamat Tahun Baru - Imbasan 2015

Assalammualaikum!!!

Laaa dah habis 2015??? Dah nak masuk 2016???? Mesti ramai yang macam tak percaya masa sangat cepat berlalu kan? Dan macam-macam perkara jugak berlaku tahun 2015 ni. Aku pun tak terkecuali, rasa macam baru semalam je bawak Pon (dear friend from Japan) pusing-pusing KL sambut New Year.Lols.

Tahun 2015 ni merupakan tahun suram kot dalam dunia blogging, rasanya ramai jugak antara rakan-rakan blogger yang dah beralih arah ke medium sosial yang lain macam facebook, Instagram dan Twitter (lebih ringkas dan senang nak bercerita). Tapi aku rasa blog masih penting untuk sumber rujukan dan maklumat, so kena lah teruskan hiks. Tapi maksud aku suram tu adalah, suram tak pegi travel ke mana-mana sangat! Hahah takde la rancak mengembara macam tahun-tahun sebelumnya. Memang obvious kot, awal tahun je sesat ke Macau denga Tansree Coco, MasMz dan Hang Dhamin...lepas tu terus suram...suram dan suram. tambahan pulak aku berpindah lokasi ke Tawau, Sabah...makin suram hahahah.

Oh lupa pulak, for the first time ikut trip #Bekpekeskayap ke Krabi, ala-ala roadtrip secara berjemaah la dan firstime jugak beratur kat sempadan Malaysia-Thailand selama 4jam! Gila. Trip ni aku ikut bebudak yang aku kenal kat twitter, kebanyakannya ex-curator TwtBP yang dah berkubur tu.

Then sempat singgah Penang dan Singapore dengan geng #Trisam (tu pun ada kena mengena denga Majelis perkahwinan Pingu Toha - Novelis Cafe Marooned tu)

So selama sembilan bulan jugak la aku cuba membiasakan diri dengan keadaan sekeliling, sesambil tu banyak menghabiskan masa travel dalam Malaysia sahaja (sebab selebihnya aku sibuk ulang-alik Tawau-KL setiap bulan). Mestilah, aku rasa bernyawa kot balik KL. 

Projek Teater

Projek teater? Hampeh...tapi aku rasa meriah sikit la dari tahun lepas sebab tahun ni aku sempat tengok:

1. P Ramlee the Musical (3rd season).
2. PGL In Concert
3. Mak Cun The Musical
4. Tenggelamnya Kapal van der Wjick

Haha aku rasa macam ada yang aku lupa lah nak list kat sini...hahaha takpelah. Dulu-dulu rajin la jugak buat review Projek Teater kat blog ni, sekarang ni MALAS dah. Balik rumah je terus tido. Haha.

My very first #doodleByRen Birthday Cake!

Oklah, so dah masuk tahun 2016 ni, aku berharap agar hidup aku berubah ke arah yang lebih baik, lebih dewasa, lebih matang, lebih kaya, lebih bahagia dan lebih segala-galanya. Siapa yang tak nak lebih kan? Rasanya tu azam semua orang...apa yang penting cara untuk mendapatkan kelebihan tu, biar ikhlas.

Dan aku berazam jugak taknak kuburkan blog ni, insyaAllah akan gigih menulis walaupun sebulan sekali (lols).

So listkan la azam tahun baru korang? Lols.

SELAMAT TAHUN BARU 2016!

Pstt: Busy dengan #DoodleByRen sekarang ni.

WASSALAM.

16 comments:

  1. selamat tahun baru 2016....jangan lupa lawat blog saya ye....

    ReplyDelete
  2. Terima kasih..blog anda adalah sumber inspirasi saya untuk berjalan2.

    ReplyDelete
  3. ntahnyer..gile gigih oittt...
    hahah
    (komen dari silent reader)
    opss

    ReplyDelete
  4. selamat tahun baru 2016. moga tahun 2016 dapat travel sam alagi hahahahahahaah

    ReplyDelete
  5. kek tu cantik lah...ko buat sendiri ke...hebak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doodle je aku buat, kek tu Chawana yang buat hehehe

      Delete
  6. Itulah , tahun ni agak suram, nak update blog pun dah jarang mungkin tahun 2016 akan menggiatkan usaha untuk menulis blog kembali.

    ReplyDelete
  7. cantik kek, macam lukisan yg selalu ko post jeee~ ade ke?
    dpt tiket free teater nanti bawak aku skali plisss...

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS