2009-09-17

Jom makan @ Rumah RASLI & WIFE

Kejadian ni aku tak ingat bile tapi dalam dua atau tiga minggu lepas la. Aku dijemput untuk menghadiri Majlis Berbuka Puasa di rumah salah seorang kawan iaitu Encik Rasli (admin bagi satu web forum di Putrajaya). Aku kenal dengan mamat tu pon bukannya lama sangat, baru-baru jugak la dalam setahun kot. Itu pon sebab member aku si Kaki Jalan yang beria-ia nak mengenalkan aku ngan mamat tu dan isterinya. Ok, aku ni memang jenis suka berkawan, so itu bukan satu masalh yang besra bagi aku.

Bertempat di Presint 18, Putrajaya, seperti yang dijanjikan kami (ramai jugalah yang hadir, tapi tidak melebihi 10 orang pon) akan membawa juadah berbuka puasa masing-masing (konsep potlak..erkk betol ke ejaan macam tuh???bedal saja). Tuan rumah pulak akan sponsor air mata kucing buatan sendiri. Hmmm aku baru tau sebenarnya buah mata kucing tu adalah buah yang dikeringkan then direndam dan bubuh air gula, barulah jadi seperti air mata kuching yang selalu aku minum kat kedai tuh.

Tiba di rumah Rasli, dah dekat pukul 7.00 malam. Masuk je ke dalam rumah, kami pon berkenalan le dengan beberapa member forum yang lain. Ok jugak la sebab semuanya best dan sporting. Ada yang siap bawak baby yang comel! Bile dah sorang satu bawak makanan, bayangkanlah berapa banyak juadah berbuka yang tersedia! Menu utama adalah Satey Haji Samuri yang di beli di Taman Warisan, Putrajaya. (Tema hari ni Putrajaya yer).
Antara menu lain yang ada, seperti murtabak, mee goreng, roti john, kuih Apom, popia goreng dan popia basah dan ada la macam-macam lagi. Memang acara melantak jugak la malam tu.

Apa pun, aku happy sebab disamping dapat jumpa kenalan baru, dapat juga makan macam-macam hari tu! Wakakaka. Thanks tu Rasli and his wife for being such a great host.

PEACE~






No comments:

Post a Comment

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS