2020-01-01

Corat-Coret Tahun Baharu 2020

Assalammualaikum!!!

Selamat tahun baharu 2020! Dah nampak ke kereta terbang? Hahaha lawak yang bukan semua orang faham, hanya budak-budak 80an dan 90an saja yang paham rasanya. Sebab kami dibesarkan dalam era ‘Wawasan 2020 perlu dicapai’ dan ianya sentiasa dicanang-canang pada ketika itu. 

Sempena tahun baharu ni, aku nak mulakan tulisan pertama di tahun 2020 dengan azam dan impian untuk tahun ini. Hahaha merepek kan! Sebelum ni ko buat tak tau je dengan azam, kesian azam sebab hanya diingat dan disebut-sebut pada awal dan akhir tahun je. 

So untuk tahun 2020, aku target nak jejak Europe! Hahahahah matilah, mana nak cekau duit. Tapi mana tau kan kot-kot jadi kenyataan! Sebab aku tak pernah jejak Europe lah aku pasang target ke situ. Jeles jugak tengok kengkawan yang dah ke sana ibarat pergi balik kerja je. Kita ni gigit jari tak mampu sobs sobs. Hahaha takdela bukan tak mampu, cuma takde rezeki je lagi. InsyaAllah one fine day. Doa-doakan ye, mana tau Allah dah aturkan yang terbaik untuk aku, save the best for the last agaknya :)

Haahhahaha ok itu je aku nak tulis untuk permulaan tahun baru. Semoga semuanya baik-baik saja. Kalau ikut fengshui, tahun ni tahun yang bagus untuk aku hahaha, bukan percaya, cuma kena usaha. :p InsyaAllah, amin. 

Psst: Oh ya, satu benda aku nak pesan, bukan semua orang akan suka kita, dan bukan semua orang jugak tak suka kita. Jaga apa yang ada supaya tak menyesal dikemudian hari. Untuk menjaga hati bukannya mudah, bila dah terguris, makan masa nak pulih. 

WASSALAM.

Cairo, Egypt... one of the best moment in my life ;) 

8 comments:

  1. Wow yeropahhhhh...kerlasss...i loike!hahaha

    Wehhh psst tu sgt la betulnyaaa...aku rasa 1st time dlm hiduo 2019 kena ngadap org yg cam haram perangainya. Kita buat camne pun tetap x betul dimata dia...wtf...and yess agree gakk psl jaga mana yg ada, sbb ada yg termenyesal gakkk tak jaga bebetul yg ada aritu. Eh. Hahahaha

    Btw have a blessed year ahead janggel! Ckp omputih sikit laaa nakpi yeropahhh kan haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHHA Orang Bagan mai komen dah . Tu la, berangan je la mampu, perginya entah bila...kot2 la Allah dah tetapkan aku berhanimun di Europe mana la tau kan sebab tu aku tak sampai2 lagi ke situ HAHAHAHAH.

      Anyway, barang yg lepas usah dikenang, move on. Kalau rasa sayang, gapailah kembali. gittew. ;p

      Delete
  2. Lama CN tak datang sini. Tiba-tiba ada email notification Ren post komen dekat previous entry. Singgah jap sini nak wish Happy New Year 2020! Selamat terbang ke Europe. Moga azam Eropah menjadi nyata. Aamiinn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi CN, hahah saya pun lama tak bukak blog ni, tetiba malam tadi rasa macam nak bukak hahaha. Anyway thanks sudi jadi pembaca setia BLOG yang tak seberapa dan dah pencen hidup segan mati tak mahu ni. Happy New Year 2020 to you too!

      Delete
  3. dah lama tak nampak janggelrekker update blog ni. semoga tahun 2020 tertunai impian nak ke europe.. InshaAllah. Amin

    ReplyDelete
  4. Insya Allah ... muga tercapai hajat di hati ....

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS