2010-08-20

[H][A][N][Y][U][T]...

Bak kata pepatah, sepandai-pandai penyu berenang, akhirnya dia akan kembali ke daratan juga (pandai-pandai pulak aku buat kata pepatah sendiri). Itulah hakikatnya, seperti apa yang terjadi baru-baru ini di Rantau Abang...

“Seekor penyu boleh menjangkau hayat sehingga 81 tahun dan berat melebihi 500 kilogram, jadi penyu belimbing yang mendarat di sini malam semalam dijangka boleh hidup lebih daripada 40 tahun lagi jika keadaan kesihatannya sempurna dan tiada gangguan terhadap habitatnya,”

Aku cuba bayangkan, betapa jauh perjalanan sang penyu ini...hanyut mengelilingi dunia dan dia masih kenal tanah kelahirannya. Kuasa Allah...

(Saksikan laporan lengkap di Majalah 3 esok)

Oiitt 1- Malam ini aku rasa HANYUT...
Oiitt 2 -Malam ini juga lirik-lirik lagu ini sangat bermakna ...

[H][A][N][Y][U][T]

[Harus bagaimana lagi, Dan terus begini, Dengarkan aku, Lihat ke mataku] [Cukup sudah kau menghukum, Salahku tetap salahku, Benarkan ku berbicara, Agar bisa pulih semua][Namun harus sampai bila, Kau kan diam seribu bahasa]

[Chorus]
[Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu, Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu, Bagaimana ku nanti, Bila tiada mengganti, Yang ku ada hanya kamu saja]

[Saat mata terpejam, Hanya kau ku terbayang, Menghapus semua segala rasa di jiwaku]
[Saat mata terbuka, Kamulah yang pertama, Tak mampu aku, Bayangkan, Hidup tanpa dirimu]

[Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu, Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu, Bagaimana ku nanti, Bila tiada mengganti, Yang ku ada hanya kamu saja]

[Aku memang bersalah ,Selalu saja mengabaikan mu, Dan tapi dah ku sedari, Segala perit kau lalui, Ku terlupa kau terluka]

[Dan memang selalu, Aku bersalah, Selalu saja mengabaikan mu, Meninggalkan mu, Dan tetapi itulah aku sedari, Segala perit yang kau lalui, Kerna diriku yang terus hanyut]

[Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu, Bagaimana ku nanti, Bila tiada mengganti, Yang ku ada hanya kamu saja]

[Bagaimana ku nanti, Bila kau tak di sisi, Yang ku ada hanya kamu saja]





13 comments:

  1. EDY

    Yerp..memang sangat Layan! :p

    ReplyDelete
  2. Hany -

    Hanyut sampai ke penghujung pastu nak patah balik tak tau mcmana...

    ReplyDelete
  3. kita ni byk dh hanyut dgn hal2 dunia..

    ReplyDelete
  4. pencacai alim -

    ya betol tu. so pandai2 la mengimbanginya.

    ReplyDelete
  5. hentakbelipa -

    hmmm uniknya nama...yer silalah hanyut atas katilll..tp jgn hanyut sampai terlepas waktu berbuka pose plk!!! ;p

    ReplyDelete
  6. jgn posa ko pun hanyut dah la.. hehehe..

    ReplyDelete
  7. Abu -

    insyaAllah setakat ini tak...

    ReplyDelete
  8. aku juga hanyut dalam perasaan aku sendiri...

    ReplyDelete
  9. aku juga hanyut dalam perasaan aku sendiri...

    ReplyDelete
  10. MasMZ-

    Ko ni selalu nor hanyut dalam perasaan..cer sekali-sekala hanyut luar perasaan plak.

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!