2010-08-23

Iftar @ Al-Rawsha, Kuala Lumpur

Assalamualaikum...

Lagi kisah berbuka puasa. Alhamdulillah, tahun ni banyak pulak orang yang sudi nak mengajak aku berpuasa bersama-sama. Kali ni, member-member sekolah menengah (yang dah lebih sepuluh tahun aku tinggalkan) telah mengadakan satu pertemuan bagi mengeratkan ukhwah sesama manusia. Fuhh.. (teringat pulak kisah tahun lepas di Flaming Steamboat)

Bertempat di Al-Rawsha (entah aku taktau apa maknanya- sila Google), yang terletak di Jalan Damai, Kuala Lumpur, majlis berbuka puasa di antara aku dan rakan-rakan berjalan dengan lancar. Sebenarnya Al-Rawsha ni merupakan restoran makanan Arab. Adoi.... dan sejujurnya makanan Arab bukanlah 'bidang kepakaran' aku. Seriussssssss aku enggak bisa telan pakk.. Tapi setelah dipaksa-paksa untuk telan akhirnya berjaya juga aku menelan sedikit daging ayam dan buah-buahan. Syukur, rezeki. But, special menu kat situ sebenarnya adalah kambing bakar, kebab kambing, kambing masak kurma dan beraneka jenis kambing lagi. Bagi orang-orang yang tidak suka makan kambing dan 'nasik berwarna' seperti aku ni, amatlah tidak sesuai untuk mengunjungi restoran itu.

Walau apapun, atas dasar ingin berjumpa kawan-kawan lama, aku gagahkan diri jugak hadir petang itu. Dan seperti tahun lepas (wah dah jadi macam annual Iftar pulak nih) aku jugak orang pertama yang datang! Hahahha ironinya...aku memang suka datang awal!

Sebenarnya, itu merupakan first time aku masuk celah-celah lorong nak ke restoran Al-Rawsha tu. Lokasinya sangat tersorok dan bagi orang yang tak biasa jalan KL, memang takkan jumpa la yer. Thanks again to mista gugell. Restoran Al-Rawsha ni juga terletak di hadapan Kelab Aman, Kuala Lumpur.

Satu perkara yang aku tak berapa gemar masa tu adalah, keadaan restoran itu terlampau sesak. Nak ambik makanan kenalah beratur panjang berjela! Adoi dah macam beratur kat dewan makan Asrama sekolah. Padanlah dengan tema reunion kiteorang petang tu, reunion budak-budak sekolah... ngehhhhhhhh.

Bagi pencinta-pencita makanan Arab @ Timur Tengah, aku rasa korang bolehla datang kat situ. Harga pon boleh tahan la, takder la mahal sangat macam makan kat Hotel-Hotel bertaraf dewa tu.

Apa-apa pun, aku benci makanan Arab!

PEACE!~






Setakat spageti ni ok la, aku boleh telan.

Kebab ayam dan kambeng... ok nice but not my fav.


Ieky dan Adin , hyper active sungguh budak-budak ini...dapat gameboy terus senyap hahaha.

6 comments:

  1. kambing..adoi..gua mmg tak blh blah dgn kambing..gua tbik sprint kat sape yg suke mkn kambing

    ReplyDelete
  2. Pencacai Alim.

    Kan...caner ntah diorg bleh makan haiwan tu hehehe.

    ReplyDelete
  3. makanan arab mmg xleh masuk.lg2 kambing dia...aduii..pening kepala

    ReplyDelete
  4. Edy -

    Hahaha ramai rupanya geng tak makan kambeng hehhe.

    ReplyDelete
  5. mmg xleh la makan kambing...bau busuk..hehe

    ReplyDelete
  6. EDY -

    Sure aku pon takleh makan sebab bau dia busuk.

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS