2011-04-27

Restoran Tupai-Tupai (KL): Perhimpunan Budak Bulat

Assalamualaikum!!!

Alhamdulillah, muncul lagi entry dalam blog ni. Kali ni aku nak cerita mengenai reunion Geng Ungu, walaupun tak semua yang hadir (separuh saja) tapi cukup untuk melepaskan rindu!~ (ngeee)

Semalam, aku, HD dan Kenon telah merancang satu perjumpaan di Restoran Tupai-Tupai di Jalan Petaling, Kuala Lumpur memandangkan dah hampir 3 bulan kot kami tak berjumpa. Lama tu, maklumla banyak rancangan terbengkalai dan tak kurang juga yang terbantut dek kerana macam-macam masalah yang dihadapi. Alhamdulillah perancangan semalam berjalan lancar. Walaupun hujan lebat, gigih aku meredah highway menuju ke Restoran Tupai-Tupai tu. Selama ni asyik lalu lalang je depan restoran tu, tapi hari ni dapat juga singgah dan makan di dalamnya.

Apa yang menarik di Tupai-Tupai ni adalah konsep restoran itu sendiri...santai dan tenang. Kami sampai awal, orang pon tak ramai yang datang lagi. Untuk Steamboat Dinner dikenakan bayaran RM 28 seorang. Kira agak berbaloi juga la sebab boleh makan macam-macam. Tapi AWAS! Jangan membazir sebab kalau membazir, pelanggan akan dikenakan bayaran RM 10 ringgit untuk pembaziran tersebut. (Bagus juga konsep ni, sekurang-kurangnya kita boleh beringat ketika menjamu selera).

Pada mulanya aku sangkakan tak ramai la orang yang akan datang ke Restoran Tupai-Tupai ni memandangkan hari Selasa, tapi sangkaan aku meleset sebab bukan makin ramai la pulak manusia yang nak melantak steamboat kat situ, dan rata-rata pengunjung rasanya direct dari office sebab banyak yang masih pakai baju kerja.

Kami makan sambil buka macam-macam cerita. Maklumla "lama" tak jumpa! Walaupun perhimpunan Geng Ungu tak lengkap semalam tapi seronok juga sebab at least ada juga la aktiviti yang dapat dibuat bersama-sama.

Rancangan nak kumpul semua ahli GU tetap akan diteruskan, tapi tatau bile. InsyaAllah satu hari nanti. Semoga semuanya akan sentiasa ceria dan masih seperti dulu.

PEACE!
Masa ni tak ramai orang lagi!
AWAS jangan membazir!
Penantian penuh pengharapan...
 Sian tengok tupai ni...maskot Restoran Tupai-Tupai












6 comments:

  1. gmbar cantek bangat deyh....

    ReplyDelete
  2. Syakir Rahman

    Thanks Syakir. =))

    ReplyDelete
  3. saper HD saper Kenon??

    unik ar nma tuh..hahaha..btw, steamboat tu nmpak sangat menggugat selera..waduh~

    ReplyDelete
  4. Adam:

    HD ngan Kenon tu member aku yang giler giler gak. teman susah senang bersama hahaha.

    Steamboat tu mmg sedap weh. try la mesti ko suka.

    ReplyDelete
  5. Akhirnya..ada pun entry baru..pergh
    .blk mesia nt byk giler restoran kena try nih..

    ReplyDelete
  6. Fika79

    Hahaha yer ..takde masa nak aktif seperti dulu...huhuh

    Banyak sangat restoran kat Mesia ni..tak terkaver ko kalau setahun hahahaha

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS