2010-01-03

Edisi Jelajah Kuala Lumpur

SELAMAT TAHUN BARU 2010!!!

Ni entry pertama untuk tahun 2010. Tahun 2009 diakhiri dengan 85 entries, agak merosot berbanding tahun 2008 (99 entries). Alhmadulillah aku masih diberi kesempatan untuk mewarnai blog ini.

Sempena tahun baru 2010, 3 orang sahabat (sorang dari Jepun dan dua orang lagi dari Singapura) telah merancang untuk menghabiskan cuti tahun baru mereka di KL. Memandangkan salah seorang dari mereka belum pernah ke KL sebelum ini, maka trip kali ni lebih tertumpu kepada explorasi jelajah KL lah nampak gayanya! Aku memang excited giler bila dapat berita nih. Tak sabar nak jumpa diorang semua memandangkan bukan senang nak jumpa sebab masing-masing buzy.

Alhamdulillah, pada petang 31 Disember 2009 mereka telah selamat tia di LCCT. Lepas kerja aku direct ke LCCT bersama seorang lagi rakan. (Tayar keter aku pancit tengahari tuh!!!! Hmm dugaan tahun 2009) Dari LCCT kami terus menuju ke Alamanda (atas permintaan) sebab mereka tak pernah ke Alamanda, Putrajaya. Di Alamanda, kami dinner di Penang Village. Ok jugak la makan kat situ, dan kami sempat buat surprise party kepada sorang rakan lagi yang join kami. Celebrate birthday dia dengan Cheese Cake!!!

Lepas lepak-lepak kat Penang Village, kami bergerak ke Look Out Point, Bukit Ampang. Aku memang tak pernah ke sana, main redah jer. Hasil kajian di internet akhirnya kami berjaya tiba di Look out Point tersebut. Mak datuk ramainya manusia. Masing-masing menanti detik 12 malam untuk menyambut tahun baru 2010. Pemandangan Kuala Lumpur sangat indah luas terbentang di hadapan mata. Tak terfikir pulak aku ada tempat sebegitu di Kuala Lumpur! Thanks to internet! (Sebetolnya semingu sebelum diorang datang aku dah buat research nak bawak mereka menjelajah kat mana...aku pon risau jugak kalau diorang tak puas hati aku jadi host nih hehe).

Di Look out Point tu memang jelas dapat tengok bunga api yang bercahaya dari seluruh kawasan kuala Lumpur! Memang menakjubkan dan sangat cantik! Kagum sekejap. Lepas tamat detik 12 malam, kami lepak sekejap kat Warung Pak Ngah di atas bukit tuh, sebab masa tu nak tunggu traffic jam reda. Memang tak boleh nak bergerak langsung. So sambil menunggu, kami pon mengalas perut la. Dalam jam 2.30 pagi baru balik ke rumah.

Pada 1 Januari 2010, kami ke The Gardens, Mid Valley. Member aku cakap, shopping complex kat Malaysia besar-besar dan luas! Happening giler! Huhuhu yer lah tu, sesak nak mampos, nak berjalan pon payah. Lepak kat Mid Valley dan The Gardens pon lama jugak. Habis melepak, kami sempat singgah di University Malaya (mengimbau kenangan lama) Diorang nak tengok Universiti! So bawak saja. Sebelah malam, kami dinner di Sukhunvit, Kampung Baru. Alhamdulillah makanan pon sedap dan environment dia sangat convenient (Diorang suka aku pon suka la). Lepak-lepak kat Sukhunvit, Kampung Baru sampai pukul 11 malam. Selepas itu kami bergerak ke Bukit Bintang. Jalan-jalan menelusuri Bukit Bintang sampai ke Pavilion. Saja nak tengok keadaan di waktu malam.

2 Januari 2010 pulak, kami ke One Utama, Damansara dan The Curve. Macam biasa, just hangout dan makan-makan. Tak shopping apa-apa pun. Just cuci mata saja sebab ramai sangat manusia. Sebelah malam, kami dinner di Restoran Intai-Intai, Keramat. Ni pon first time aku ke sana, hasil maklumat rakan sekerja. Memang romantik giler la tempat tuh! Makanan pon best dan sedap. Aku paling suka environment dia. Next time boleh pergi lagi. (Diorang pon suka tempat tu..alhamdulillah). Lepas makan terus balik rumah, sebab awal-awal pagi dah kena ke LCCT.

3 Januari 2010, pagi-pagi dah bertolak ke LCCT. Masing-masing dah nak balik. So berakhirlah sudah sesi jelajah Kuala Lumpur yang sangat best. Walaupon tak semua tempat aku bawak, tapi cukuplah sekadar pengenalan sahaja. Lain kali boleh bawa ke tempat lain pulak. Anyway sorry guys kalau ada terkurang di mana-mana. Aku pon bukan pandai sangat nak meng"entertain" orang nih... :P

Sekarang ni, aku rasa macam nak demam pulak...huhuhu tido..tido..dan tido...

PEACE!


Tak sempat ambik gambar kek penuh..huh

Kari Kepala Ikan Kaw Punya!!!

How to spell?? Pa Ya Nun Alif Nun Nga...


They look so happy.

Entrance to Look out Point, Ampang

Kene mendaki pulak...













Intai-Intai, Keramat

2 comments:

  1. { tak singgah kuarters polis FRU pun...kata jelajah KL kan....hahahha }

    ReplyDelete
  2. Cikyanie:

    kang singgah bawak rombongan kang terkejuit unta plk...;p

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS