2008-08-05

::Review Filem~ SUSUK::

SUSUK... Barangkali ramai yang sudah biasa mendengar perkataan tersebut. Tapi tidak dinafikan juga ada yang janggal mendengarnya, malahan ia tidak sepopular Botox. Tapi tujuan penggunaannya lebih kurang sama, untuk kecantikan, untuk ke"popular"an dan macam-macam lagi yang berkaitan dengan perasaan ingin mencari keyakinan diri dengan cara yang "pelik". Setuju??
Aku berkesempatan menonton filem SUSUk di Sunway TGV minggu lepas. Actually aku lupe hari apa aku pegi tengok filem tu sebab agak sibok dengan pelbagai urusan yang memerlukan pemerhatian yang lebih! Wah...

Review:

Terus terang aku katakan yang aku tak faham langsung jalan cerita filem ni. Tarikan utama aku menonton filem ni adalah kerana barisan pelakonnya yang memang aku minat habis! :: Sofea Jane (aku memang kagum giler dengan kejelitaannya), Ida Neria (pelakon Idola aku sejak kecik lagi), dan Aleeza Kasim (aku kagum dengan keseksiannya~ ngeee.) Ketiga-tiga pelakon tersebut memang ada daya tarikan yang tersendiri dan berbakat.

Tapi bagi aku Diana Raffar memang telah melakukan yang terbaik dalam lakonannya dan dia juga layak diberikan pujian. Diana memegang watak Soraya, seorang gadis yang sedang menjalani latihan sebagai jururawat pelatih, amat taksub dengan keinginannya menjadi popular dan merubah hidupnya sehinggalah dia bertemu dengan beberapa orang artis popular yang mengamalkan SUSUk sebagai cara untuk mengejar populariti. Akhirnya Soraya terjebak dengan perbuatan "menyusukkan" dirinya.

Di samping itu, Suzana (Ida Nerina) yang telah lama terjebak dengan ilmu hitam bagi pemakaian susuk mencari jalan untuk mengekalkan kekuatannya sehingga sanggup melakukan apa sahaja termasuklah membunuh. (itu je yang aku paham). Akhirnya suraya terperangkap di dalam permainan Suzana dan mereka disatukan dalam satu jasad dalam sebuah upacara yang begitu menyeramkan. Adoi... tak paham lagi....

Apa yang dapat aku simpulkan melalui pemerhatian aku terhadap filem SUSUk ini?::

  1. Jalan cerita berterabur (tunggang langgang) ~ mungkin aku tak cukup mendalami cerita ni kot.

  2. Sinematografinya boleh dibanggakan dengan menggabungkan beberapa teknologi dan tempat-tempat yang menarik! (termasuklah bangunan opis aku yang beberapa kali ditayangkan heheheh).

  3. Lakonan para pelakon yang boleh dikatakan agak baik.
Tahniah kepada pengarah dan kesemua team produksi. Tahniah juga kepada Filem SUSUK yang berjaya memenangi beberapa anugerah di FFM baru-baru ini. PEACE!~

No comments:

Post a Comment

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS