2008-10-10

::Bila dah Berjumpa!!!::

Sebenarnya benda nih memang dah jadi acara tetap aku dan kengkawan sejak 3 tahun yang lepas lagi. Seperti biasa perancangan memang dah di buat sejak awal ramadhan lagi. Mastermind nya sudah tentulah si E-dean. Rasanya tahun ni mengumpul keahlian yang paling lengkap sekali. Aku dan x-schoolmates aku E-dean, Acid, Yunus, Nas-V dan Azemer telah menjayakan Konvoi Raya 2008 dengan jayanya.

Tempat berkumpul, hmmm macam biasa dah tentulah kat umah aku. Azemer merupakan orang pertama yang tiba. Sebenarnya agak lewat jugak dalam pukul 11.30 pagi. Dan masa tu jugaklah rumah aku diserbu oleh sedara-mara aku yang sangatlah ramai. Tak terlayan korang semua..Sorry la yer wahai sedara-mara ku…pinggan mangkuk tu lepas makan sila basuh sendiri.

Dalam jam 1 tengahari barulah muncul kelibat Acid, E-dean, Nas-V dan Yunos. Bila dah berkumpul dan melantak juadah ‘Open House' yang dah aku sekeluarga kerjakan seawal 7 pagi lagi, akhirnya kami pun memulakanlah konvoi raya lebih kurang jam 2.00 petang. Huhuhu kehuru-haraan di rumah itu aku tinggalkan saja..biarkan abang dan kakak ku yang handle itu semua!!! Wakakaka (jahat tak???)

Rumah kedua yang di tuju adalah rumah Azemer di Slim River. Perjalanan mengambil masa 30 minit melalui highway PLUS yang sangat la sesak dengan kenderaan.

Lepas beraya kat rumah Azemer [siap dapat duit raya lagi!!! Mak dia bagi] kami pun meneruskan perjalanan menuju ke destinasi seterusnya….rumah housemate aku Danny di Tanjong Malim. Tapi semasa perjalanan, sempat jugak kami singgah ke sekolah lama kami…untuk mengimbau kenangan lama…hehhe nak tau apa yang kami buat kat sana??? Tengok la gambar kat bawah tu!!!

Sampai di rumah Danny lebih kurang jam 4.30 petang. Dari pukul 2.00 lagi dia dah tunggu kami sebenarnya. Tapia pa boleh buat, banyak benor hal nyer. Kat rumah Danny kami dijamu mee goreng yang sangat la terbaik! [tapi tak dapat duit raya…huhuhuh walaupun dah puji melambung!]

Kami bergerak dari rumah Danny jam 5.30 petang. Destinasi ke 4 adalah ke rumah Acid di Ayer Hitam, Teluk Intan. Dalam perjalanan singgah lagi untuk bersolat di Bidor. Tup tap tup tak akhirnya sampai kat rumah Acid dah pukul 6.30 petang. Sampai-sampai je bapak dia dah tunggu depan pagar rumah. Bapak si Acid ni sangatlah ramah tamahnya… Aku yang dah selalu sangat bertandang ke rumah dia nih dah lali dah..tapi ada la sorang dua yang jarang datang tu terkejut jugak hehhee. Kat umah Acid, menu utamanya adalah Lontong dan kuah lodeh, sangatlah sedap!!! [puji lagi..tapi…takda jugak duit raya..huhuhu]. Ada jugak kek lapis dari Sarawak yang harganya ..adoiiiiiiiii RM90!!!...

Kat umah Acid tak lama, dalam jam 7.15malam kami bergerak pula menuju ke rumah E-dean yang terletak di Chenderong Balai. Sempat jugak singgah bergambar di tepi sawah..Chui Chak memang cantik kawasannya….hehehehe tiba di rumah E-dean dalam jam 7.45 malam. Kami pun menunaikan solat maghrib sambil menikmati lemang dan rendang yang dihidang oleh ibunya.

Destinasi 6 adalah rumah Yunos di Ipoh.Kami bertolak jam 8.15 malam dan sampai di Ipoh lebih kurang pukul 9.00 malam. Menu seterusnya adalah bihun goreng! Huhuhu rasa macam nak pecah dah perut akibat melantak seharian….

Dan destinasi terakhir adalah rumah Nas-V juga di Ipoh. Dah tak larat nak melantak, akhirnya kami dijamu dengan pencuci mulut iaitu Ice Cream sebagai penutup Konvoi Raya kami. Dah habis beraya di rumah Nas-V, tidak habis begitu saja…heheh ada lagi aktiviti larut malam yang kami buat…hehehe bersiar-siar di Bandaraya Ipoh. Last-last jam dah pukul 12.30 pagi!!! Nas-V dan Yunos kami hantar balik. Sekarang ni si E-dean dengan Acid kena hantar aku balik pulak.. Sampai rumah aku dalam pulul 1.30 pagi. Aku Berjaya memujuk E-dean dan Acid tidur kat umah aku. Esok pepagi buta lagi diorang dah blah sebab si Acid ada hal katanya…biasalah dia..hyperactive!!

Itulah kisah konvoi raya aku dan x-schoolmates aku…PEACE!!!!




7 comments:

  1. amboi en janggel...kemain lgik eh raye..
    tula sonoknyer kalu bleh konvoi raye ngn member2 lame..

    siap dpt duit raye tu..huissh tak tahan!!mak cik tu slh bg kot.. keh keh :P

    ReplyDelete
  2. Memang betol tu cokzura! La;au dapat kumpul ngan member2 sekepala alamatnya memang best la beraya sakan..

    saya yakin yang makcik tu tak tersalah bagi duit raya..mungkin sebb kami ni chomel-chomel belaka kot??? (huhuhu uwekkk)

    ReplyDelete
  3. tumpang lalu erk...
    mtk kebenaran baca blog anda..
    TQ

    ReplyDelete
  4. Sila lah lalu...kasi traffik jem pon takpa encik YusSmile... Welcome..welcome..jemput baca ..kuikuikui...

    ReplyDelete
  5. wah3x, beraya sakan nampak nye.
    bagus lah...gunakan lah kesempatan di bulan yg bahagia nie untuk menamah eratkan hubungan keluarga, mahupon diantara rakan taulan.

    btw, kembar I sihat dak?
    ;-)

    ReplyDelete
  6. Begitulah nampaknye suzura. Raya kan setahun sekali, kami bekumpul pun setahun sekali, so memang pulun habis- habisan le. Lgpun masing2 keje jauh2... Huhuhu

    Kembr u memg sehat selalu! Tak sbr nak tgu 2 pasgan kembr bergabung semula! Hehehe

    ReplyDelete
  7. Begitulah nampaknye suzura. Raya kan setahun sekali, kami bekumpul pun setahun sekali, so memang pulun habis- habisan le. Lgpun masing2 keje jauh2... Huhuhu

    Kembr u memg sehat selalu! Tak sbr nak tgu 2 pasgan kembr bergabung semula! Hehehe

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS