2009-11-30

MY BIG FAMILY~!

Dalam sibok-sibok aku membuat assignment untuk dihantar pada hari Jumaat nih, aku rasa macam tak lengkap kalau tak update entry pasal Raya Qurban kat kampung ayah aku hari tuh. Mana nak mula yer?

Ok lets start with the Hari raya itself..

For me, the Hari Raya Qurban this year was the worst hari raya I ever had. Why??? Bcoz, I'm not going back to my nenek's house, not meeting my granny, of course. Huh, nak tau aku buat apa sepanjang hari? Just sleeping, sleeping and sleeping while my mom and dad went to neighbour's house for kenduri tahlil...(This is the reason why aku tak balik rumah nenek!! ada ke buat kenduri time-time raya...ceh!) And, my brother pon tak beraya kat umah mak bapak aku tahun ni, dia beraya rumah mak mertua dia. Hmm memang sah bosan giler Raya Haji tahun nih..huhuh tapi apa boleh buat, aku mengikut saja kedua orang tuaku, dimana mereka ada, maka aku pun ada lah.

Done about Hari Raya Qurban
. Next is the story about our BIG Family day at my Granny's house! This big day happened on the second Hari Raya Qurban (28 Nov). Kalau semalam aku menjalani hari-hari yang sangat membosankan tetapi hari ini aku menjalani hari yang penuh suka-suki!! Balik jugak ke kampung. Meeting granny, cousins and other relatives.

Sebenarnya hari ni telah dirancang untuk diadakan Family Gathering. Memula tu aku ingat just our 'family' (meaning adik-beradik bapak aku saja lah) tapi sebenarnya uncle aku dah jemput seluruh keluarga, termasuk adik-beradik sebelah nenek dan arwah atuk aku skali. Makkkkk datuk, this is BIG! Almost 200++ people will gathered around. Aduh patutlah beria-ria si makciks and pakciks aku memasak makanan bagai, siap buat tempat berucap khas kat one corner. (credit to Arif sebab buat speech corner dengan bantuan aku muahahahaha!)

Acara bermula sejurus waktu maghrib, kami bersolat jemaah beramai-ramai (time ni tak ramai yang datang lagi). Lepas solat Maghrib, kami bertahlil dan terus sambung solat Isya'. Lepas tu, berdoyon-doyonlah manusia yang aku tak kenal datang. Huh memang meriah dan aku teruja gak sebab ramai 'mangsa' untuk ditembak. hahaha.

Tengoklah hasil tembakan aku malam tuh. Gelap sikit sebab rumah kampung, pencahayaan kureng... But it was a very memorable day!. Seriusly there are some of them that i haven't met before. Dan time-time cengginih la kalau nak kenal pon. Macam-macam perangai dan bentuk! hahah Bentuk???

But no matter what, they are my BIG FAMILY!!! Congrats to my Pakciks dan Makciks yang bertungkus-lumus menjayakan this big ocassion! Tahun depan jangan la kami pulak yang kena buat lagi, turn family lain la pulak yer! Penat doh!

Ok let's enjoy the moment.!!!


PEACE!!!

Time ni dah Maghrib...sempat lagi menembak..hehhe

Aku ngan the Sengalz...macam biasa la bila dah berada depan kemera!!!

Separuh bawah khemah, separuh ada dalm rumah tu.

Makan time~!

Inilah Embah Siti!~


No comments:

Post a Comment

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS