2009-12-14

Dari Putrajaya ke JB dan Singapura

Assalamualaikum!

Penat ke Penang tak hilang lagi, minggu ni aku bergegas pula turun ke Selatan tanah air, Johor Bahru untuk menghadiri Majlis Perkahwinan seorang sahabat. Selamat Pengantin Baru buat Fahrulrazi dan isterinya Rozita. Selamat melangkah ke alam rumah tangga dan semoga bahagia hingga ke akhir hayat!

Alhamdulillah majlis pernikahan sudah selamat berlangsung. Aku dan dua orang teman bertolak dari Bangi pada petang hari Khamis selepas waktu kerja. Lama juga perjalanan ke JB, mengambil masa 5 jam. (Tambahan pulak berhenti rehat di R&R Pagoh selama dua jam ...solat dan berborak). Tiba di JB jam 12 malam dan terus check in kat Rose Cottage yang telah disponsor oleh pengantin lelaki.

Keesokkan hari, pagi-pagi lagi kami dah check out untuk majlis pernikahan yang berlangsung di Masjid Jamek Pasir Gudang. Meriah sungguh, tiga pasangan mempelai sekali harung. Best pulak aku tengok nikah ramai-ramai macam tuh! Selesai majlis pernikahan, kami semua bergerak ke rumah pengantin perempuan kerana ada sedikit majlis kenduri. Sebetulnya, Majlis resepsi untuk pasangan mempelai ini akan berlangsung pada hari Ahad. So, Sabtu ada masa terluang, jadi petang Jumaat, aku dan Fazeli, member yang sama-sama datang dari Bangi bertolak turun ke Singapura untuk berjumpa 3 orang lagi rakan yang bekerja di sana.

Kami menaiki bas dari Stesen Larkin menuju ke Woodland. Ramai betul orang memandangkan hari itu adalah hari bekerja. Tambang bas hanya RM 1.40. Murah kan? Apa yang aku kagum dengan Singapore ni adalah pokok-pokonya!!! Aku sangat teruja ok, semuanya terpelihara!

Sampai di Woodland, kami menaiki bas menuju ke Stesen MRT Woodland dan menaiki MRT menuju ke Orchard. Member aku Adie, sudah meunggu di sana. Perjalanan ke Orchard mengambil masa selama setengah jam. Sempat juga aku relaks setelah seharian berjalan. Di Orchard, Adie dah sedia menunggu di pintu stesen. Lama aku tak jumpa si Adie ni, last jumpa adalah pada bulan 5 yang lalu masa kami sama-sama bercuti di Perhentian. Jadi kami bertiga bergerak meredah Orchard Road yang sangat sesak dengan manusia untuk makan malam di sebuah restoran yang aku tak ingat namanya. Makan Nasi Ayam Penyet pulak tuh! Hahaah sedap jugak.

Malam tu, kami bertiga menghabiskan masa di Orchard Road, langsung ke Esplanade dan Merlion Park. Memang best la,sebab dapat layanan istimewa dari tuan rumah. hehe. Seorang lagi rakan akan tiba dari Bangkok pada jam 12.45 pagi, so aku, Fazeli dan Adie bersedia menunggu di Changi Airport sebelum melepak di sebuah kedai mamak untuk minum.. Malam tu memang best la, borak-punya borak sampai ke pagi.

Sebelah pagi, kami berlima (termasuk Tan, yang baru sampai pagi tu) berjalan-jalan di sekitar Masjid Sultan, Arab Street, Vivo City, Mount Fabber dan akhir sekali bergerak pulang ke JB. Kami berlima akan bermalam di JB pada hari Sabtu di hotel Grand Bluewave JB. Memang seronok sesekali berjumpa, masing-masing di antara kami bekerja jauh, kesempatan berjumpa digunakan sepenuhnya untuk berkongsi cerita.

Pagi ahad, sebelum ke majlis resepsi di Dewan Jubli Intan JB, kami berkesempatan ke Istana Besar untuk melihat muzium yang dibuka kepada orang ramai. Sumpah aku tak tahu ada muzeum dalam istana tu. Memang sangat Menarik!

Selepas puas berjalan di muzeum, kami terus menuju ke Dewan Jubli Intan. Memang ramai tetamu yang hadir. pasangan pengantin pun kelihatan berser-seri!

Setelah selesai majlis resepsi, Kami semua beergerak ke Plaza Angsana, aku dikejutkan dengan sambutan hari lahir aku! Huhuhu terharu sungguh, tak sangka diorang buat surprise kat aku! Memang sangat terharu!!! Thanks guys! Akhirnya tiba masa untuk masing-masing pulang. Aku, Fazeli dan Jamal akan pulang ke Bangi, Rozaidi akan pulang ke Tokyo sebelum ke Bangkok semula, manakala Tan dan Adie akan ke Singapura. Hmm tak tau la bila kami akan jumpa lagi. Plan memang macam-macam dah untuk tahun depan, tapi tak kompom lagi. Semoga semua selamat. Amin~!

Penat!~

PEACE!





























6 comments:

  1. Salam...

    Uwarghhhhh.....dah dekat sangat masjid jamek pasir gudang ngn rumah saya tu bang...mmg akan lalu umah saya dulu b4 ke situ...

    Moga ada rezeki di lain masa untuk berjumpa.

    ReplyDelete
  2. Aie:

    La yer ker dah dekat..Hmmm apa nak buat dah takder rezeki nak jumper. Kalau tak boleh suh aie belanja wakakaka.

    Next time la kiter jupe.

    ReplyDelete
  3. pergh jauh nek keta..lotih ponya..tp perhentian r&r pagoh dalam ingtan..hehe

    ReplyDelete
  4. hiroshi=

    haah..mmg sangat jauh tp seronok!

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!