2011-07-18

Pertunjukan Bunga Api di Floria 2011

Assalamualaikum!!!

[Sambungan dari SINI ]

Malam hujung minggu lalu aku berkesempatan untuk ke Floria 2011 sekali lagi, misi kali ini adalah untuk melihat pertunjukan bunga api yang katanya diadakan selama seminggu!! Setiap hari! Jadi dengan bertemankan seorang sipu, aku dan dia mengatur janji.

Malam tu memang sesak dan jem! Maklumlah dah hujung-hujung pesta, mesti ramai yang tidak mahu ketinggalan menyaksikan pesta Floria 2011. Sehingga kereta pon aku kena letak agak jauh, tapi berbaloi sebab masa balik aku tak tersekat dalam jem! Hehehe.

Sampai-sampai je di Putrajaya, mata terpegun melihat deretan bot-bot berhias indah di atas tasik Putrajaya! Memang cantik dan memukau. Paling best mestilah bot berhias dari Negeri Perak, bukan saja cantik tapi meriah dengan celoteh jurumudinya serta dendangan lagu-lagu rakyat Negeri Perak di atasnya. Memang happening habis!

Pertunjukan bot berhias dijalankan sehingga jam sepuluh malam sebelum memberi laluan kepada pertunjukan bunga api.! Memang tak sabar dah tunggu bunga api keluar, port yang aku duduk pon agak strategik berlatarbelakangkan Jambatan Perdana Putrajaya.

Tepat jam sepuluh malam, pertunjukan bunga api pun bermula! Memang sangat cantik menghiasi ruang angkasa Putrajaya. Orang pun memang sangat ramai berkerumun di sepnjang pinggir tasik untuk melihat bunga api. Itulah keistimewaan Putrajaya, macam-macam aktiviti ada! Tapi sayang pertunjukan bunga api itu sekejap saja, lebih kurang 10 minit je kot. Mungkin sebab kos yang mahal.

Ok jom layan beberapa keping gambar yang sempat aku tembak. Gambar-gambar ditembak menggunakan Lens Canon 50mm sahaja. 

PEACE!









4 comments:

  1. fuyohhh lawa nye gambor... kena rembat dslr jugak satu nih, nyesal jual aritu,,,

    ReplyDelete
  2. kemang

    Uik dah jual? naper jual? tapi sebenarnya kalu pakai kompak pon ok juga asal tau teknik yang betul. :)

    ReplyDelete
  3. jual nak wat guna pegi travel..tapi habis ke mane ntah duit tu,,muahaha..

    ReplyDelete
  4. Kemang

    Oooo hahaha, ok la tu. takpe..pelan-pelan kayuh.
    :)

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS