2012-06-10

Telur Rebus Zaman Sekarang!

Assalammualaikum!!!

Minggu ni aku balik kampung! Kebetulan semua ahli keluarga pon ada berkumpul sekali! Wah dah rasa macam hari raya pulak! Maklumla jarang-jarang dapat berkompol cenggini ye dak! Busy kekdahnya. Tapi tanpa tidak memang at least dua kali sebulan aku balik kampung! Maklumla kampung dekat! Korang ada? Hahaha.

Ok minggu ni mak aku dapat tempahan makan-makan untuk 120 orang untuk 2 hari di Kuala Woh! Ingat lagi Kuala Woh? Tempat hutan simpan dan bermanda-manda tu? Kalau tak ingat sila jenguk SINI! So pepagi buta lagi dah kena bangun siapkan nasik lemak, ada la dua orang pekerja pon dah sampai pagi-pagi buta. Siap rebus telur semua, makanan pon dah tersusun dalam tray.

Popiah goreng! Yummeh!
Kuih Ketayap...
Sambal tumis ikan bilis...
Nasik lemak yang sedia untuk disumbat ke dalam tong.

Tetibe ada satu kejadian, telor yang direbus lama tak keras-keras!!!! Apakah? Kompius betul dengan telor- telor zaman sekarang ni tau! Susah nak mengeras! Kopek-kopek kulit terburai isi putihnya, tapi isi kuning elok pulak mengeras. Adoi semua orang panik sebab dah lambat nak pergi hantar ke tampat kejadian.

Sempat mak aku rebus telor-telor baru yang dibeli dengan segera. Nasib baik dah ada kedai bukak pepagi buta hari minggu ni. Dah siap rebus, ramai-ramai la kami mengopek telor rebus dan susun dalam tray nasib baikla sempat. Haru jugak dibuatnya. Kekekek.

Adakah telur ini cukup direbus?
Alamakkkkk!!!!!
Alhamdulillah.... jadik.
Jom gerak!
Tu jelah kisah telor rebus di pagi hari! Hari ni kompom jem nak balik KL. Pasrah dan bertabahlah.... Kalaua boleh coti lelama kat kampung alangkah bestnya.

WASSALAM. 

Lets save our Environment! :)

20 comments:

  1. mehla antar kt aku skit! hihih

    ReplyDelete
  2. aku nk popiah tu..sila kidnap sikit bawak sini..Aqilah nak! bukan akuuu tau

    ReplyDelete
  3. Biqque:

    Nak ker? meh le sini muahahahha

    ReplyDelete
  4. Biqque:

    Kang basi pulak hehehhe

    ReplyDelete
  5. BLUEeWOKE:

    Eleh menggunakan nama aqilah nampak! muahahahah dah habis dah popiah tu.

    ReplyDelete
  6. tullah.. popiah menggugat jiwe... dapnyer. okeh sok pasar malam aku nak carik!!..

    ReplyDelete
  7. bestnye dpt balik kampong kaanss.. ehheee

    ReplyDelete
  8. Kalau salu telur xmasak or nasi xmasak2 time kenduri , orang kata ada kejadian misteri..hehe..takpun telur tu dari cina kot..yang telur klon ke hapa tu...

    ReplyDelete
  9. Telur yang lembik tu sedap dibuat sandwich telur. Campur dengan mayonis dan bawang, yummy!

    ReplyDelete
  10. Iza:

    Ya popiah memang sangat menggugat jiwa! Sila belikan untuk aku jugak! Hehehehe

    ReplyDelete
  11. Mie:

    Ye sekarang ni macam-macam benda tiruan ada dijual di seantero dunia.

    ReplyDelete
  12. hajimete:

    ye balik kampung adalah perkara terbaik dalam hidup saya juga!

    ReplyDelete
  13. Fika79:

    Haah saya pon ada dengar cerita/mitos2 macam tu jugak! Alhamdulillah takde benda buruk berlaku.

    ReplyDelete
  14. Naramas Aman:

    OMAIIII sedapnya!

    ReplyDelete
  15. pesal akak tak dapat rasa nasi lemak itu?
    pesal?
    pesal komen akak kali nih byk berbaur soklan 'pesal?"
    pesal akak ngantuk kat opis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak anash:

      Sila blanja saya nasik kukus! Wajib!

      Delete
  16. Gulp~Terliur tgk sambal tumis...sok nk cr nasi lemak lahh ;p

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS