2015-03-16

Pabila Di Tag Oleh Travel Blogger

Assalammualaikum!

Debor pulak kan tetibe aku rajin update blog, paduhal memang malas pun, takde mood semua lah. Tapi memandangkan ada la seorang Travel Blogger yang sedang meningkat naik namanya...kalau dulu dikenali sebagai Hidayah... cewah nama suci je kan, sekarang lebih dikenali dengan nama glamer yakni DJ atau WanderlustDJ!  Nak tau pi la jengah blog beliau di SINI.

Ok memandangkan dia dah tag pasal asal-usul nama blog...so meh sini abam cite sikit mengenai sejarah blog Janggeltrekker's Life ni. Begini ceritanya....

kringgggg...... (bunyik macam dalam filem P.Ramlee part flashback ke zaman silam).

Sebenarnya ramai yang tak tahu, sebelum wujud Janggeltrekker's Life, aku ada satu blog lain yang bernama "Behind These Hazel Eyes" ecece, sebab apa nama blog tu cenggitu? Sendiri teka lah yer hahaha! (Habislah kena cerca dengan pembaca). So blog pertama ni lebih kepada lifestyle blog, di mana aku cerita campur aduk pasal kehidupan peribadi, merepek meraban, merapu semualah. Puncanya bila bosan tak tau nak buat apa bila ada masa lapang, lagi satu aku ni memang suka menulis. So tangan tu macam gatal je lah pulak nak menulis. Agak-agak blog tu wujud lagi ke tak? Jeng...jeng...jeng.... 

Ok lepas berjinak dan berkecimpung dalam dunia tak reti duduk diam (yakni berjalan merata tempat) baru timbul keinsafan...nak menulis pasal pengalaman aku ke sana ke mari, asalnya untuk rujukan sendiri. Ye la, esok-esok dah tua nak la jugak baca balik apa yang aku buat masa muda kan hiks. Jadi terhasillah blog Janggeltrekker's Life. 
OK Nah belanja gambo senyum senget sekeping!
Kenapa Janggeltrekker? WHY???

Aku pun tertanya la jugak kenapa. Pada asalnya aku ni memang suka masuk hutan, tak kira la buat jungle trekking ke, camping ke atau saje-saje nak menyepi duduk dalam hutan... masa tu pun dhaif lagi, tak reti lah nak pi travel oversi bagai. So kita layan lepak kat hutan lipur je, sambil main masak-masak. Sebab tulah hasilnya blog Janggeltrekker's Life.

Lepas tu bila si Janggel (orang panggil aku JANGGEL ye, kekeke) dah dapat kaki, berjalan jauh sikit...takdelah asyik nak masuk hutan je. Mulalah pi travel kampung, bandar, utara, selatan, timur, barat segala bagai...tapi aku masih kekalkan nama blog ni seperti asal. Ye lah, dari mana datangnya hujan kalau tak dari awan kan? Macam tu jugaklah blog aku ni, dari sendu sampai lah tak berapa nak sendu sekarang ni.

InsyaAllah, Janggeltrekker ni dah jadi macam satu produk untuk aku. So apa-apa lepas ni mungkin aku akan bawa nama ni sampai bila-bila. Tak boleh nak lupa, tak boleh nak derhaka...sebab nama ni banyak kenangan pahit manis aku sepanjang bergelar blogger.

Anyways, tu je lah cerita yang boleh dikongsikan. Nak cerita lebih-lebih, takut makin bosan pulak kome nak baca kan? So itu sajalah.

Aku nak tag: PAE, JOHN, KAK COCO, CHAWANA, BIQQUE, HANG DHAMIN, DOC SHAHRULE, MASMZ, KAKAK SANTEK, POJIEGRAPHY, RADIN FADLI, DIANA TEOH, LILY GLOBTOTTER, APEK, semualah... malas pulak nak tulis satu satu hahaha. Rajinke? AWAS!

WASSALAM.

19 comments:

  1. Erkkk.. Nameku dicitu.. Adeshhh..
    Sampai sudah la aku panggil ko janggel kan.. Sampai x reti2 nk panggil name sebenar.. Halimunan sgt.. Ehh halimunan ker..

    ReplyDelete
  2. Behind These Hazel Eyes? ni mcm tajuk lagu kelly clarkson jer nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azra

      Hahahah masa tu lagu tu belom keluar ye. Dia yg tiru aku. Lols

      Delete
  3. amboih..behind the hazel eyes. kalau tengok nama aku ingatkan blog hijabista muahahahaha
    shokorlah ko tukar nama kepada janggeltrekker lebih maskulin dan sado gituh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzuchan

      Kemain la nak yg sado sado je kan? HaHaHa!!! alhamdulillah.

      Delete
  4. ishkkk i dah lupa la nama blog i apa.... tettttttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masmz

      Gitewwww dan dan la lupa nama blog? Awas! HaHaHa!!!

      Delete
  5. pae...orang pertama kena petik dek Janggel !!!
    ahhaahahahahaha...
    padan muka kita sume sume kena tag...
    lalalalalallaalalalal


    (buat-buat tak kenal sapa janggel)
    *petir*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Anash

      Amboi gembiranya? Buat cepat HaHaHa!!!

      Delete
  6. Bertabahlah kawan-kawan blogger yang ditag...nice story Rein.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MKL

      Hehhe memula macam nak Tag MKL tapi sebab dayah DJ dah tag so saya anggap MkL kene buat jugak la hehhe

      Delete
  7. Oi oi aku mmg sesuci namaku okeyyy...hahaha hamboi hazel eyes kooo...kerlasss...

    Oooo suke masuk hutan ker...tu la aku agak gitu mula2 tp ok jer guna smpI bila2 nma ni sbb wpun xmsuk hutan dh, tetapppp msuk hutan batu...gitu justifikasi kannn...kehkehkeh

    ReplyDelete
  8. aku pun duduk panggil ko si janggel..ttbe plak dengar dari mulut org lain panggil ko sahrin.. ek name die bukan janggel ke? tak ke konpius??

    ape tag2 tak tentu pasal ni? *petir sabung menyabung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shahrule

      Hahhaa janggel nama glamer ok! Buat jangan nak petir2! HaHaHa!!! ⚡️⚡️⚡️⚡️

      Delete
  9. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS