2008-04-27

Berkhidmat Untuk Negara

Assalammualaikum!

Hari Rabu (23 April 2008).. setelah menjalani beberapa siri perubahan tarikh dan beberapa lapis kritikan pedas akhirnya aturcara lawatan ke tapak projek yang dijangkakan pada awalnya berlangsung pada 24 April akhirnya berjaya dilakukan pada hari ini. Huhuhuhu pening kepala wooo nak menguruskan benda-benda ni.. dah la minggu lepas aku berkursus selama seminggu di EiMAS, terpaksa la pulak bos aku tu yang tolong uruskan.. Thanks la kepada bos aku.

Hari tu, pepagi buta lagi aku dah memaksa diri bangun seawal 5 pagi untuk bersiap-siap. Bukan ada nak bawak barang banyak pon, so aku mencapai kertas 2-3 helai dan juga kamera lalu kumasukkan ke dalam beg galasku. setelah menyelesaikan apa-apa yang patut, aku pun mula bertolak ke ERL Putrajaya untuk ke KLIA. Takda sesiapa yang nak anta aku g KLIA so aku amik la inisiatif sendiri ke sana. Nasib baik ada ERL. Thanks to ERL. hahahaha
.

Sampai KLIA tepat jam 645 pagi. Flight aku pukul 7.20. Aku pun mula menghubungi ahli-ahli rombongan yang lain. Alhamdulillah, diorang semua dah sampai. so senang sikit kerja aku. Kami berlepas dari KLIA ke Alor Setar tepat jam 720 pagi.
















Setelah tiba di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Alor Setar, kami disambut oleh pemaju projek dan juga beberapa orang dari Jabatan aku bekerja. ramai juga. Totally d3kat 15 orang semuanya. Dengan meniki 2 buah van, 2 buah pajero dan sebiji perdana kami pun dibawa bersarapan ke sebuah restoran Mamak! (Aduh.. pepagi buta dah kene mamak). Redah jer...

Program start pukul 10.30 pagi dengan agenda pertama adalah lawatan ke tapak projek di Bukit Kayu Hitam. Alhamdulillah, cuaca pagi tu amat baik. Langit sangat cerah. Tak payah la aku cite pasal keje aku kat sini.

Habis lawatan di Bukit Kayu Hitam, kami bertolak pula ke Kuala Jerlun untuk melihat tapak seterusnya. Sepanjang perjalanan, kami dihidangkan dengan pemandangan sawah padi yang terbentang luas. Indah mata memandang. Matahari plak memang dah terik atas kepala.



Keje aku habis secara rasminya pukul 3 petang. Lepastu free time. Bos aku awal awal lagi dah kol sedara mara dia. So kiranya aku je la yang takda plan apa apa lagi. Aku kol member-member aku yang keje kat Kedah ni, sorang pon takda. Semua tengah kursus!! ceh macam dirancang-rancang je. So aku pun melangkahkan kaki sejauh 2.5 km dari ofis di Kedah tu menuju ke tempat paling popular di Bandaraya Alor Setar iaitu Pekan Rabu. Sempat jugak la aku bersms dengan member-member di ofis Putrajaya kalau-kalau diorang nak kirim apa-apa.

Lama jugak aku tak datang ke Alor Setar ni. Tak banyak la perubahan. Aku melepakkan diri di Mc Donalds dekat dengan City Plaza. Ish bosan giler, jam baru pukul 5 petang. Sebenarnya flight balik ke KL pukul 920 malam!!!! Apa aku nak buat ni.????? Aku pon pegi la jenjalan lagi sekitar kawasan Pekan Rabu tu, Eh banyak jugak rupanya barang yang aku beli. Ada kuih Telinga Keling, Cakar Ayam, Pulut Hitam dan macam-macam lagi. Semua tu aku nak bagi kat mak aku kat kg nanti hehehe.



Kebosanan mula melanda. Kalau ada geng boleh jugakla lepak2 dan bersembang-sembang. Aku pon cari port, nampak satu warung tepi jalan. Aku lepak kat situ sambil minum teh o panas. Hmm apa lagi nak buat yer?????

Dah habis air aku minum.. aku bangun dan terus menuju ke Stesen teksi depan Pekan Rabu. Aku lepak lagi. Jam dah pukul 6.30 petang. Aku target pukul 7 aku akan bergerakmke arirport. So ada setengah jam lagi, aku pon terpaksa la lepak lagi..tengok orang lalu lalang, kereta, bas, teksi dah macam-macam rupa lalu depan aku.


Jam dah tunjuk pukul tujuh petang, aku pon terus pegi cari teksi, dan ada la sorang pakcik teksi yang ofer nak hantar aku pegi airport. Dalam teksi, macam-macam la pakcik tu citer, pasal politik la, pasal harga barang naik la, pasal duit tak cukup la.. Dalam hati aku dah agak dah ni mesti nak mintak tambang lebih ni.... Sampai kat airport aku pon bagi la RM 20 ringgit kat dia walaupon tambang teksi hanya rm 17, 3 ringgit tu aku sedekah kat pakcik tu. Tersenyum lebar dia.

Kat airport aku melepak la lagi sementara menungu Bos aku datang.. Kami bertolak ke KLIA pukul 940 malam sebab kapal terbang delayed. Samapai kat KLIA pukul 10.45 malam. Aku bergegas ke ERL dan naik train dalam pukul 1115 malam. Sampai di Putrajaya pukul 11.35 dan aku terus memandu pulang ke rumah. Aku tiba di rumah jam 12 malam. Huh penat betol..

Nak dijadikan certia keesokkan harinya sampaila hari ni..aku demam!!!! aduh...........

WASSALAM.

No comments:

Post a Comment

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS