2008-04-21

Pagi Yang Gelap

Luahan rasa... 

Hari ini dalam sejarah. Tak tahu apa la yang sedang berlangsung dalam hidup aku ketika ini. semua benda serba tak kena. Adus!!! Tensen betol la. Dengan masalah di tempat kerja yang semakin hari semakin menunjukkan taringnya. Rasa macam tak caya je, surat pengesahan jawatan yang aku terima minggu lepas, tanggal 10 April 2008 telah merubah segala-galanya. Ish.ish..sedih plak time-time macam ni.. Tak tau la macamana feeling aku sebenarnya tatkala menerima surat tersebut. Nak kata gembira???? Mungkin la, tapi bukan 100%, sebenarnya macam takda rasa apa-apa pon.

Macam-macam benda kene settle bulan ni. Kalaulah diri aku ni boleh di duplicate kan kepada 4 atau 5 orang kan bagus, Ish..terkejar-kejar ke sana sini. Buat keje yang tak siap-siap..kene marah dengan bos lagi. Memang setiap hari aku rasa semakin menjunam dan jatuh. Tak tau la apa yang dapat menaikkan semangat aku semula. Setiap kali ingat balik benda-benda kat ofis, mesti rasa macam ....ish...susah nak cerita.. Bukan senang jadi pekerja gomen di Jabatan...... ni. Entahla kenapa tanggapan masyarakat selalu mengatakan yang kerja gomen senang, tak banayk keje, banyak masa dan bla..bla..bla.. Tapi hakikatnya apa yang aku lalui ni takde mencerminkan benda-benda tu pon??? Keje gomen yang mana yang boleh buat camtu ek? Rasanya aku nak apply la.

Tapi masalah aku sekarang, aku tak tau nak menyuarakan perkara-perkara ni pada siapa. Hmm sebab tu aku tulis kat sini. Dengan harapan apa yang aku tulis ni kekal dalam blog aku ni dan tak lekat dalam kepala otak aku. Menurut seorang pakar motivasi yang aku sendiri dah lupa namanya, kaedah yang aku buat ni mungkin berkesan untuk menghilangkan tensen dan stress. Betol ker?? tu yang aku nak try nih.

Klimaks kepada ketensionan aku...hari ni pepagi lagi dah dapat memo dr bos aku.. macam-macam komplen kononnya. Adus.. tak tau la aku nak buat apa lagi. terfikir jugak kekadang tu, layak ke aku duduk kat kerusi aku sekarang??? Better be focus on one thing. Aku nak try capai target aku tahun ni dan I will leave this job forever! Kene keje keras ni. Mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan aku dan buka jalan supaya aku dapat terus berjuang untuk target itu!.
.
Kengkawan yang sentiasa di sisi, thank you for all your support. Korang yang dekat sentiasa dengan diri ini selain famili tersayang, jangan biarkan aku putus harapan...

WASSALAM

2 comments:

  1. relaks beb...aku pun & aku percaya geng2 kita yg lain pun ada peristiwa 'gelap' macamtu...sabar ajer laa kan..takpe ko sampai la target ko tu..pastu boleh hidup goyang kaki!!huhuhuhuh...

    p/s: bagus le ko lepas kan perasaan tu,jadi mcm aku ni simpan ajer...

    ReplyDelete
  2. Tu la pasal.. aku cadangkan ko buat la macm aku ni hahahhaha.

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS