2009-04-30

Contest From Khairil - Belasungkawa

TUJUAN:

Entry ini aku cipta khas untuk menyertai peraduan daripada Encik Khairil, teman se-Blog. Diharap dengan wujudnya entry ini, aku akan menang hadiah utama...[huuhuu penuh pengharapan....]

TEMA: PERSOALAN: APA ERTI SAHABAT?

TAJUK: BELASUNGKAWA

Persoalan 1: "Kenapa aku tak seindah engkau?"

Hatinya terdetik meluahkan unjuran ayat itu tepat ke telinga tak bercuping di hadapannya. Sayu seketika empunya telinga tidak bercuping mendengar luahan Sang Primat tegar yang dikenalinya sejak dia masuk ke dunia penuh khayalan itu.

Persoalan 2: "Kenapa kau berkata begitu? Bukankah kau lebih disayangi?"

Si Telinga Tidak Bercuping pula melontarkan persoalan hatinya kepada Sang Primat. Seringkali perhatiannya teralih, apabila lebih ramai yang menyanjung dan menilai peribadi Sang Primat. Tidak seperti dirinya yang hanya sekali sekala ditenung, namun selebihya tidak diendahkan kewujudannya.

Persoalan 3: "Kenapa kau kata aku lebih disayangi? Bukankah Kehidupanmu lebih indah?

Sang Primat kaget, persoalan daripada Si Telinga Tidak Bercuping yang telah dikenalinya berbulan yang lalu menambahkan lagi resah hatinya. Baginya, Si Telinga Tidak Bercuping lebih beruntung, tinggal di sangkar mewah, dijaga rapi bulu tersisir, bersih dan tidak perlu bersusah payah ke sana-kemari untuk terus hidup.

Persoalan 4: "Indah? Maksudmu terkurung begini adalah indah? Lontarkan buah kelapa itu kepadaku, biar terlerai segala kekusutan yang membelenggu diri ini."

Si Telinga Tidak Bercuping
merayu penuh pengharapan. Sang Primat gusar. Takut tindakannya itu akan mencederakan Si Telinga Tidak Bercuping...pincang hidupnya jika Si Telinga Tidak Bercuping hilang dari hidupnya.

Persoalan 5: "Tidak!!! Adakah engkau sudah hilang pertimbanganmu? Biarkan keindahan mu terus menjadi tatapan ku. Sebagai gantinya, aku sanggup melakukan apa sahaja untuk membahagiakanmu..."

Itu luahan kata Sang Primat. Daripada kehilangan apa yang sudah dimiliki, biar dia yang terluka, mengheret belenggu di kakinya ke sana ke mari demi memenuhi kehendak Si Telinga Tidak Bercuping.

"Belasungkawa pada ku, belasungkawa juga pada dirimu..."

Si Telinga Tidak Bercuping terus menitiskan air mata. Sesungguhnya, kehidupan mereka telah ditentukan. Hanya keajaiban yang mampu mengubah segala-galanya. Demi ikatan yang terbina sekian lama, masing-masing akur dengan nasib hidup sendiri, tetapi tetap cuba membahagiakan hati yang lain . Itu namanya SAHABAT...

~
PEACE!

Kenapa aku nak menang yer?

Sebab sepanjang hidup aku tidak pernah menang dalam apa-apa peraduan... Bohong??? Itu adalah Fakta! Alangkah indahnya kalau peraduan kali ini menjanjikan kemenangan. PASTI IA MENJADI SATU LAGI KENAGAN DALAM LIPATAN SEJARAH HIDUPKU...Bayangkan aku memiliki www.janggeltrekker.com!!! Huh PASTI nya akan merasa sangat bangga kerana 'padi' yang di tuai sekian lama kini menampakkan 'hasilnya'. Aduh aku butuh kemenangan itu!!!

p/s: Cerita hanya rekaan semata-mata, luahan hati, mainan perasaan. Tiada kena-mengena dengan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia.


12 comments:

  1. aduhhh..nampak macam menarik juga ye. heheh..saya doa janggel menang besarrrrrrr!!!!

    ReplyDelete
  2. penggunaan ayat yg power
    ok set, entri ni diterima
    tggu peserta yg lain plk

    ReplyDelete
  3. @saya
    Uish saya..trhanks atas doa itu...terharu seyhhhh..
    hehehheeh

    ReplyDelete
  4. @KhairiL's

    huh lega diterima..

    Thanks yer!

    ReplyDelete
  5. @joegrimjow

    join ler..heheh yambah pesaing...

    ReplyDelete
  6. Wah, berbunga ni...ades...boleh ke aku lawan ni...huh

    ReplyDelete
  7. @mohdisa

    Boleh..Fikirkan boleh!

    ReplyDelete
  8. wah. menarik cuz ayat bapak ar superb. nape aku nyer tak camtu?kikiki*sedey sambil guling2 gelak.

    ReplyDelete
  9. @lizz
    Nak menang punya pasal..hehehe tu pon tak tau ler apa nasibku...

    ReplyDelete
  10. adoi,, nanti aku tadak harapan la beb

    ReplyDelete
  11. @Luth Textile

    its for fun bro..chill~

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS