2009-10-21

Emo~ Part II

Semalam aku ke One Utama, dengan hajat nak pegi serang kedai Focus Point yang telah menaburkan janji-janji palsu kat aku sejak 3 minggu yang lalu. Jadi semalam dengan ditemani oleh Deennasour, kami pon bergegas ler ke sana. [Deennasour tengah high sebab dapat motor baru!!!]. Sampai di OU, aku tak buang masa, sebab time tu pon dah dekat pukul 8.30 malam, takut kedai tu tutup pulak. So dengan pengetahuan terhadap penggunaan teknologi mesin pencari data yang banyak terdapat berhampiran tangga, kami pon search lokasi kedai Focus Point.

Oh ya, lupa pulak nak bagitau, ceritanya begini. Tiga minggu lepas, aku telah menempah sepasang cermin mata [eh betol kan penjodoh bilangan tu???] kat karnival Focus Point yang diadakan di ruang legar OU. Masa tu bakan main manis lagi mulut-mulut promoter tu mengayat aku ngan kawan aku. Ye la, nak kan customer la katakan. Aku ditaburi dengan janji-janji manis, senyuman manis awek penjual cermin mata tu, dan macam-macam lagi. Sehingga ada satu dialog yang tak boleh blah keluar dari mulut promoter tu yang berbunyik begini:-

Ini spec aaaa, kalau u pakai, serupa macama orang BUDIMAN tau...(sambil tersenyum kat aku)
Huh BUDIMAN??? ada ker orang pakai perkataan tu lagi? Hahahaha aku gelak tak ingat dengan member aku kat situ masa tuh. Si promoter tu pon tercengang-cengang. Lantak kau la promoter, janji ko tak guna ayat bangang.

Disebabkan aku ni taknak kelihatan seperti seorang yang BUDIMAN, jadi aku tak jadi la ambik spec tu, aku pilih yang lain, yang bila aku pakai, iras-iras Lee Dong Wok (pelakon Korea) yang belakon citer "My Girl" tuh!!! Wakakaka.

Bila dah settle urusan pembayaran, promoter tu pun cakap kat aku, spec akan siap dalam masa 10 hari. Aku pon ada jugak buat special request supaya dia hantar spec baru aku nanti kat cawangan Focus Point Putrajaya. Senang la aku nak amek. Dia pon setuju dan siap bagi nombor talipon cawangan Putrajaya.

Tibalah hari ke sepuluh, satu phone call pon aku tak terima daripada Focus Point. Tak kira la cawangan Putrajaya ke atau OU. Hampeh, aku pon call la cawangan Putrajaya. Bila dah bagi no ID pada resit, orang kat situ cakap belum terima, dan akan memaklumkan pada aku bila dah terima nanti. Ok takpe, aku sabar lagi sebab spec mata lama aku pon masih boleh guna, cuma senget-senget sket la (macam tuan dia).

Tunggu punya tunggu masih takda khabar berita. Aku dah syak sesuatu dah. Ni kompom Focus Point kat OU tu tak hantar ke Putrajaya. So dengan berbekalkan semangat untuk menyerang, maka semalam aku pon pergilah ke Focus Point OU.

Huh apa yang aku agak memang betol. Spec mata aku tu dah lama siap!!! Bila aku tanya kenapa tak call aku? Orang kedai tu cakap, macam ni;-

"Sorry la incik, orang-orang karnival hantar sini kata sama kami semua itu sudah call punya. So kami pon tarak call la.Tapi itu sama resit ada tulis Putrajaya, kenapa yer mereka tarak hantar sana???
BOLEH??? tanya pulak kat aku kenapa orang-orang dia tak hantar spec aku kat Putrajaya??? Nak aku tolong jawabkan ker? (Aku diam je sambil buat muka bodoh)

"Sorry aaa incik, itu orang-orang Karnival memang selalu buat hal la."
Sambil kawan dia menghulurkan aku satu beg kertas yang besar. Tapi Hampeh ..kosong. Ingatkan ada la isi sunglass Ray-Ban ker, CK ker. Ceh!!! Aku pon dah malas nak meracau-racau kat situ. Aku terima sajalah ketentuan-Nya.

Apa la diorang ni, tak professional langsung! Kasi buruk nama kompeni aje. Apa-apa pon spec mata aku dah siap!! hehehhe, dan untuk menguji keefisyenan nyer, lepas kuar dari kedai tu kami terus pegi tengok wayang cite "Cloudy with a Chance of Meatballs!! kekeke memang jelas mata aku! Lega~


End of emo part II~

PEACE!


4 comments:

  1. sbb tu aku malas nk bli brg time karnival bro..
    huhuh

    ReplyDelete
  2. Nuke =

    tu la...aku tak sangka plk camtuh.. takper lesson learned...

    ReplyDelete
  3. klu aku tu da tumbuk da tu..hehe..nasib dapat ekk..lau x mintk duit je tu.. wat kat kedai sebelah die yang jual spek, beli lagi mahal dr die..hhee

    ReplyDelete
  4. HIROSHI=

    Hahah tak mampu la aku nak bertumbok... kang tak pasal2 kene seret ngan pakgad..hehehe

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS