2009-04-27

Its South Korea Part 1: Im Flying To Seoul

Huh seminggu dah berlalu dan akhirnya aku selamat kembali ke tanahair. Alhamdulillah. Minggu lepas aku ditugaskan ke Korea Selatan untuk menghadiri satu sesi kerja di sana. Huh Korea Selatan? Aku memang tak pernah pergi pon kat sana. Apa yang aku tau drama "Fullhouse", "Coffee Prince Shop" dan "Autumn in My Heart" memang dari Korea Selatan dan para pelakonnya memang pelakon peberet aku! Wakakaka.

So, aku bertolak ke Seoul pada hari Isnin menaiki Korea Airlines pada jam 11.45 malam. Perjalanan mengambil masa 6 jam. Hmmm apa nak buat dalam flight tu yer? Aku nak tidor memang tak selesa langsung walaupon seat yang besar dan selesa. Hehehhe. Jadi aku pon menghabiskan masa dengan menonton filem Madagascar 2: Escape to Africa..hahaha memang lawak walaupon dah tengok banyak kali.

Aku tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon, Seoul pada jam 7 pagi waktu tempatan. Di airport, dah ada yang menanti. Yeay tak payah aku susah2 nak pegi cari bas ke teksi ker. Aku dibawa terus ke Bandaraya Seoul yang mengambil masa sejam daripada airport. [Sebab jem, maklumlah penduduk Seoul dah mula nak pegi kerja]. Di Seoul aku akan menginap di Lotte Hotel. Best betol hotel ni sebab kat bawah dia ada shopping complex!!!! dan di luar nya pulak, tak sampai seratus meter ada sebuah taman tema ala-ala Disneyland!!! wahahahaha aku suka! Aku suka!.

Tiba di hotel dalam pukul 8.30 pagi, aku diberi masa sejam untuk berehat. Ahh aku bukan nak berehat sangat pon. Masa singkat baik aku gunakan sepenuhnya. Setelah selesai menukar pakaian kepada yang lebih formal, aku pon dibawa ke sebuah syarikat untuk menghadiri satu sesi perbincangan dan bertukar-tukar idea katanyer wakakaka. Naseb la aku tak bawak banyak cenderamata nak tukar-tukar dengan diorang, aku bawak buku guidelines keluaran Jabatan aku jer.

Lepas habis meeting, tiba masa untuk makan tengahari. Ni yang buat aku nerves ni. Diorang jamu maanan tradisi katanya. Erk??? Yang ada sayur-sayuran dan seafood sebab diorang tau orang Islam takleh makan daging tak sembelih. Walaupon sayur dan seafood, namun tetap cannot go ..huhuhuh pelik bin ajaib rasanya... tahan je la...nak termuntah pon ada tapi demi menjaga hati orang-orang disekeliling, ku telan jua makanan itu.

Oh ya, lupa pulak nak cerita. Di Korea ni ada 4 orang yang akan jaga aku.. mereka ialah Dr. Jin, Harry, Karl dan Hanna. Diorang semua warga Korea sejati dan umur pon sebaya aku je kecuali Dr. Jin yang dah berusia sikit. Hehehe lega la sebab ada gak geng sebaya. Kalo tak, mati kutu la aku. Diorang tak reti sangat speaking English, ala serupa macam ayam bercakap dengan itik la. Hahahaha.

Lepas makan, aku dibawa pulak ke sebuah lagi kompeni yang juga terletak di tengah bandaraya Seoul. Hmmmm meeting lagi sampi dekat pukul 6 petang. Lepas meeting diorang bawak pulak aku pegi dinner. Hmmm nerves kembali lagi. Adoi makanan dia lebih kurang macam lunch tadi. Huhuhu takleh telan...namun kupaksa diri ini jua menelannya.

Sesi dinner ni bukanmain lama yakmat! Dok la bersembang-sembang sampai dua jam. Hmmm aku pulak dah tak larat, mata asik nak terpejam jer memandang makanan yang tak habes kat atas meja. huhuhh. Balik hotel jam 8.30 malam. Cadang nak pegi la ronda-ronda dekat shopping complex bawah hotel tu. Hampeh, karl cakap kedai tutp pukul 9.00 malam. Adoi awalnya tutup! Kalau kat Malaysia, pukul sembilan tu masih awal lagi kan? Hmmmm takda pilihan, masuk bilik dan tidor..esok pagi-pagi kena gerak katanyer...kena berkumpul di Lobi hotel pukul 6 pagi. Makkkkk ai..awal giler....nak kemana la agaknyer tuh....

Sambung hari kedua....


Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon, Seoul

Masa ni musim bunga sedang berlangsung..wakakaka cantik siottttt!

Sembang-sembang dengan Hanna..my Korean fren.

Ni la rupanya lunch aku...

Best tu, siap ada Indie Space lagik! Khas untuk filem-filem indie.

Nama tempat ni Itaewon, kawasan muslim..kat sini banyak restoran pakistan dan ada sebuah Masjid.

Masjid Sultan, katanyer Kerajaan Saudi yang taja Masjid ni since 1972...

Hmmm suka tengok bunga ni...cantik!

Lagi bunga-bunga di Bandaraya Seoul

Ni plak aku nyer Dinner..huhuhh :(

14 comments:

  1. tersangatlah cantiknya bungaaaa... jeles tau

    ReplyDelete
  2. @kabussenja

    hehehe memang cantik bangat bungaan itu... rindunyer.... wakaka

    ReplyDelete
  3. arrrggghhhh jelesnye dgn janggel nih!!!!!
    korea..my dreams country to visit!!
    ish mane aci pg sane tak ajak!!
    huhuhu..jeles ni jeles!!
    cantiknye korea..

    ReplyDelete
  4. @.::c!kzUrA::.

    Cikzura: Wakakaka memang best tau..sebab suka tengok spring season dia. banyak bunga-bungaan yang menarik.

    Len kali kalo g korea jangn luper ajak janggel sama wakakaka...

    ReplyDelete
  5. sudah kuruskah kalau lunch dan dinner tak lalu nak makan???? Ekeke.... harus kita berjumpa!!!

    ReplyDelete
  6. @masMZ

    Cehhhh kurus la sangat.... Kalu dah balik hotel melantak megi apa ke namanya kurus! wakakak.
    ko dah g tengok mahsuri ker???
    Bile nak berjumper nya...?

    ReplyDelete
  7. sangat jeles!!! jeles!!
    jeless!!
    besh!!!
    nak ikottt gak!!!
    JELES!!

    ReplyDelete
  8. @hf

    hahahaha hf, jangan le jeles2...len kali kite buat rombongan plak yer g Korea... wakakaka

    Niway, thanks 4 komen.

    ReplyDelete
  9. salam abg janggel..

    wah..seronoknye..

    ReplyDelete
  10. @AiE bAhRi

    Salam Aie..lama tak dengar khabar..Exam ok ker?

    Heheh memang seronok kalo dapat jenjalan free heheheh.

    ReplyDelete
  11. Hehe, ingatkan diaorang hidang itik gantung. Sepa suka jalan2 kat luar negara kawen la dengan en Janggel. Setau aku macam bujang je lagi. Haha. Tak tau la kot dah ada yg stedi. Haha.

    ReplyDelete
  12. @inertz
    Siot ler ngko Inertz...stakat nak cari itik gantung kat kedei2 cine kat Mesia ni pon belambak....

    Bujang??? hehehhe tau takper.

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS