2010-03-01

Ikan Bakar Tanjung Harapan

Cuti Maulidurrasul hari tu, aku ke Klang bandaraya diraja Negeri Selangor tu. Dah lama aku tak ke Klang, mak ai bukan main sesak jalan raya ditambah pulak dengan road construction yang banyak. Tujuan asal ke Klang adalah untuk ke Tanjung Harapan atau orang-orang Klang ni panggil Tanjung Giler. Nak pekena ikan bakar la kengkononnya. Dah lama aku tak ke Tanjung Harapan nih, kali terakahir pergi mungkin 6 atau 7 tahun yang lepas. So jalan nak ke sana pon aku dah lupa langsung.

Bila dah tiba bandar Klang tu, aku pon mula la mencari signboard ke Tanjung Harapan. Alhamdulillah ada petunjuk nak ke sana. Tapi bila tiba kat satu simpang tu, aku dah kompius, signboard semua dah hilang dan aku tak tau nak ke mana. Akhirnya main redah saja la. Pusing punya pusing sampai sesat larat la jugak. Paling tak best, tayar depan kereta aku terkena paku pulak kat Jeti Pulau Ketam! Adoi malang sungguh. Aku dah tak tau nak buat apa dah. Naseb baik time tu sepupu aku yang memang tinggal di Klang talipon aku. Lega rasanya, akhirnya aku suruh dia bawak aku ke Tanjung Harapan. Tayar kereta yang terkena paku tu dah disetelkan buat sementara. Alhamdulillah kereta masih boleh bergerak.

Ramai sungguh pengunjung Tanjung Harapan malam tu, sampai aku nak paking kereta pon jauh berbatu-batu. Mungkin sebab cuti kan, so ramai yang mengambil kesempatan untuk keluar bersama keluarga. Aku tak ingat apa nama restoran yang aku pergi tu, kalau tak silap aku namanya Muara. Dapat juga pekena ikan bakar Tanjung Harapan. Macam-macam ikan dan makan laut yang di pesan. Alhamdulillah, walaupun pelbagai dugaan nak sampai ke Tanjung Harapan ni, dapat juga sampai ke sana dan lepak-lepak sampai tengah malam.

Jom tengok gambar!!! (kualiti kureng memusakan sebab mood dah hilang ...huhuh)

PEACE!









0 jangglers:

Post a Comment

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!