2010-03-16

Dari Kuala Lumpur ke Ipoh

Alamak..lama jugak aku tak update blog dengan entry baru kan? Ok kali ni nak cerita pasal eksplorasi Bandaraya Ipoh pulak. Erk bukankah itu kampung ku? Ni yang nak cerita nih.

Minggu lepas, aku dan Deennasour telah menjejakkan kaki ke Bandaraya Ipoh. Tujuan asal adalah untuk bertugas sebagai penembak tepat di majlis perkahwinan sepupu aku Kak Ijan. Kami bertolak dari Kuala Lumpur masa tu dah dekat pukul 1 tengahari. Agak lewat jugak sebab sebelum tu, Incik Deennasour telah pergi merembat battery grib untuk kamera Canon EOS 500D dia kat Plaza low Yat. Majlis pernikahan pulak dijadualkan berlangsung jam 3.00 petang. Alamak!!! Sempat ke nak sampai?

Akhirnya dengan berkepantasan 150km/jam (tak laju ker? bagi aku dah laju sangat dah tu sebab aku tak pernah bawak selaju itu) akhirnya kami tiba di bandaraya Ipoh, jam 3.30 petang. Syukur majlis tak mula lagi..hahah biasalah janji Melayu. Sempat la kerja-kerja menembak dijalankan. Kalau tak sure aku kena potong gaji!!!!

Suasana di surau tempat pernikahan berlangsung sangat damai, maklumlah baru lepas hujan. Selepas acara pernikahan selesai, aku, dennasour dan seorang sepupu aku (Apit) berlegar-legar di Bandaraya Ipoh. Tujuannya nak bawak deennasour mengenali Ipoh, maklumlah beliau tak pernah ke Ipoh katanyer!.

Tak banyak tempat yang sempat kami singgah. Kebanyakannya hanya lalu sahaja sambil bercerita di dalam kereta. Sempat juga kami singgah di Setesen Keretapi Ipoh dan menembak di sana. Almaklumlah, kalau dah kemera-kemera Canon bergabung, maka aktiviti wajib itu kena dilakukanlah!. Selesai di Setesen Keretapi Ipoh, kami terus meronda-ronda lagi ke Bandar Sunway dan sekitar Pekan Tambun.

Perjalan petang tu tak lama, kami pulang ke rumah pon dah nak malam. Kiranya tak nak over-over sangat pada hari pertama sebab esok ada acara menembak secara ekstreme untuk dilakukan, so kenalah berehat. Tapi sebelah malam tu sempat jugak pegi merayau kat Gerbang Malam! hahaha.

PEACE!


Tahniah kepada Kak Izan dan abang Hamdan yang telah selamat diijabkabulkan pada 13 Mac yang lalu.

Stesen Keretapi Ipoh, Perak


Mahkamah








6 comments:

  1. cantik btol tmpt2 kat ipoh ni teringin plak aku nk pegi? eh! spupu ko kwin ke bro? ha! spupu ko dh kwin ko bile plak? spupu pmpuan aku ade byk yg single2 ni... hehehehhehe

    ReplyDelete
  2. nick -

    mmg banyak tempat2 mnarik kat ipoh..
    meh la ipoh;
    weh ko kenalkan la sepupu-sepupu koat aku...bleh arr aku kawen hehehe.

    ReplyDelete
  3. aku suka perak...lagi2 pulak kuala kangsar..

    ReplyDelete
  4. Adam -

    Yeay aku pon suka negeri kelahiranku. Yup agreed, KK memang best... tapi aku tetap suka Ipoh hehehe.

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS