2010-10-31

Pakcik ke J.O.M. Batu Caves - Siri ke-7

Assalamualaikum...

Minggu ni keadaan di pejabat memang super busy. Maklum sajalah, bila dah hujung-hujung tahun ni, banyak la benda nak kena settle. Tambahan pulak bos aku nak pergi haji lagi dua minggu, jadi memang banyak perkara yang perlu diselesaikan. Bila dah tiba hari Jumaat, fuh memang aku rasa sangat lega. Maklum sajalah, dah sampai hujung minggu, tiba masanya pulak aku nak buat aktiviti aku sendiri, lari dari masalah pejabat.

Aku dan Geng Ungu yang lain dah plan nak ikut serta program JOM di Batu Caves, Selangor. Apa pulak program JOM tu? Sebenarnya JOM ni merupakan satu program outing yang dianjurkan oleh seorang sifoo yang berpengalaman dalam bidang fotografi. Namanya Noorizam Sabran @ Ijam. Boleh gugel yer cari blognya.  Sebelum ni aku dan Geng Ungu yang lain ada juga join JOM di Putrajaya. Fokus utama adalah untuk mendedahkan teknik asas fotografi kepada penembak-penembak 'muda' seperti kami. Memang berbaloi la, dengan hanya RM 25, kami diberikan sedikit makanan, dan sehelai T-shirt 'I LEARN BASIC'. Teknik pengajaran Ijam juga sangat santai dan friendly. Itu yang paling penting.

Sebenarnya ada banyak sebab kenapa aku nak join JOM Batu Caves ni. Yang utama dah tentu la sebab nak belajar, tapi di samping itu ia merupakan platform kepada pencarian kenalan-kenalan baru. Hahaha masa ni la nak tambah geng. Dan satu lagi sebab adalah, aku nak merasa memanjat tangga Batu Caves yang dah lama aku dok perati dari highway MRR2. Kalau takde JOM Batu Caves tu, aku tak tau ler bila aku nak manjat tangga-tangga tu. (haha sampai sekarang kejung-kejung urat kaki aku).

Kalau kita perati dari jauh, tangga-tangga Batu Caves tu memang nampak tinggi, tapi sebenarnya bila kita dah sampai atas, kita akan merasakan yang ianya tak la tinggi sangat. Panjat tangga pon santai je, tak sepenat memanjat Bukit Tabur atau Bukit Brogar! (hahhaa serius!!! Makcik-makcik pon boleh panjat!).

Walaupon pagi tu hujan lebat, aku gigih jugak meredah MRR2 untuk join JOM. Alhamdulillah, by the time pukul 9.00 pagi, hujan pon berhenti. Memang best lah.

Program berjalan sampai ke tengahari. Dalam pukul 2 lebih kami pon bersurai. Aku dan Geng Ungu pon menggagau cari tempat makan. Akhirnya KJ membawa kami makan tengahari di Seri Gombak. Fuh memamng heaven tempat tu. Ramai giler orang walaupun dah petang.

Lepas makan, kami semua decide ke Karnival fotografi di MidVelly Megamall. Hajat di hati hanya nak jalan-jalan sambil memerhatikan gadjet-gadjet terbaru...tapi aku tersambar pulak sebuah beg yang sangat murah untuk Chempaka! Hahaha apa boleh buat, nafsu menguasai diri. HD pulak sempat sambar tripod, si KJ pulak sambar memory card 8gb. Di samping tu, kami semua sempat juga servis senjata masing-masing, ala free je. Chempaka pon makin kelihatan berseri-seri, tambahan pulak bila dah dapat rumah baru!

Lama jugak kami di MidVelly, lepas tu kami kembali ke Seri Gombak untuk ambik kereta masing-masing. Sempat juga dinner bersama-sama di Wira Seafood. Sedap masakan kat situ. Pendek kata, seharian la kami bersama hari tu, penat tak terkata!. Tapi memang best dan sangat berbaloi. Untuk next trip, kami nak buat perkara yang lebih happening lagi! Tunggu!

PEACE!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

14 comments:

  1. urat kaki aku amat tegang oi! hahahahaha...sik baek naek train je gi keje.......

    ReplyDelete
  2. Hang Dhamin

    Yer sila urut urat itu

    ReplyDelete
  3. waaa..lawa gambar..jeles ai! hahaha

    ReplyDelete
  4. Hanie:

    Thanks. Tapi ni basic je pon. tak berapa pandai sangt la sebab tu pg kelas hahaha.

    ReplyDelete
  5. wahhhh...bez glek..lagi2 part makan..geram gle tgk menu!!!!

    ReplyDelete
  6. Fhir-

    Hahaha part makan tu mestilah yang terbaik ;p

    ReplyDelete
  7. bila amik gambar ramai2 tuh baru tau betapa raammmaaiinyerr..mcmana korang blajar dari sifu nan sorang tuh..huhu..mesti berebut2 aje korang ek..hehe.aku nk tunggu cheda nyer hasil!

    ReplyDelete
  8. Beautifulife-

    Konsep pembelajaran adalah seperti classroom, sorang bercakap dan tunjuk amali, yang lain akan ikut beramai-ramai. sangat best! Yang paling best bila tang shot satu subjek secara beramai2..kompom subjek perasan dirinya seumpama selebriti! hahahah

    ReplyDelete
  9. aku paling ske time JOM Makan....huhuhu

    ReplyDelete
  10. Hang Dhamin-

    Aku lagi super duper suka..sebab org belanja!!!!

    ReplyDelete
  11. hah! batu caves!!??

    da dkat sgt dgn pengkalan nukerude blog ni!!

    bahaya2...

    ReplyDelete
  12. Nuke Rude_

    Dekat tang mana tu??? sebelah gua tu ker?:P

    Awat bahaya plak? aku siap sesat2 pusing depan pintu batu cave tu cari jlan masuk hahahha.

    ReplyDelete
  13. baru gua perasan hang dgn hang dhamin sahabat..hahahaha

    ReplyDelete
  14. Pencacai Alim:

    Wakakak itu la dia... geng sengal tak bertempat tu...

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS