2011-11-17

Sudu Panjang dari Korea!

Assalamualaikum!!!

Tibe-tibe rasa rindu dengan Korea....sudu panjang, chop stick besi (eh boleh panggil chopstick jugak ke)...sotong kurita idop...hahahah. Kenapa tetibe teringat semua tu? Sebab aku dapat satu set cutlery  (walau tak lengkap) dari Seoul! Fuh, lama dah ngidam nak makan pakai sudu panjang ni. Susah nak cari sudu-sudu panjang camni kat Sini, tapi kat Korea tu macam banyak sangat pulak kan... 

Thanks to Eid yang bagi kat aku menatang alah ni. Sangat suka!!! Lepas ni boleh la makan megi dengan sudu panjang, makan nasik goreng dengan sudu panjang dan minum air dengan sudu panjang ni!!! Best!

Sebenarnya dulu aku dapat berkotak-kotak set sudu dan garfu panjang ni, Kerajaan Korea Selatan bagi tapi semua aku bagi kat mak aku buat jadi penghuni tetap lemari kaca dia. Ish....

Hmmm...tak habis lagi pusing Korea, nak kene ripit nih....tapi bilakah?.....hanya Allah yang tahu.....

WASSALAM.

Diterbangkan khas dari Kuria! :)
Bile renung-renung balik makanan-makanan ni, rasa macam sedap pulak.....sebenarnya time ni aku makan udang tempura tu aje...yang lain aku tengok dan hidu. *nyesal
Cili tu, walau pon nampak sebegitu rupa, tapi ianya sangat pedas membabi buta!..Dan pengat labu diorang sangat mabeles! Eh nampak tak sudu dan gerpu panjang itew???? Suka!!!



13 comments:

  1. shah_rule:-

    Hahaha baru la kelasssss! Hahahahaha. Hampeh ko!

    ReplyDelete
  2. aku pun beli satu set kasi mak mentua aku :D

    ReplyDelete
  3. nyesal aku pandang sudu gerpu tu sebelah mata...kan dah tido mlm tak lena, mandi tak basah, makan tak kenyang. agak2 kalau aku mintak john tlg belikan dia sudi tak? ntah2 dia dah balik T__T

    ReplyDelete
  4. Biqque:-

    Mesti mak mertua ko suka kan hehehhe.

    ReplyDelete
  5. Fatt:-

    ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ Fatt, ko tak beli ke sudu gerpu ni? Murah je kan kawan aku cakap 5 hengget. Terai la kirim kat John, dia balik esok kot hehehe...

    ReplyDelete
  6. @fatt

    john blom balik lg weh.. die balik ahad..die kabor kat aku.. suh la die belikan ! ahaha

    janggel, bak satu ! eh jom ngedate lg, nak?

    ReplyDelete
  7. Kemang:-

    Oooo aritu org ajak ngedate tamau! Hahah jom2, aku ada banyak benda nak bincang ngan ko ni...bile? Ko ada № phone aku kan? Apa² hal sms tau, kalau kol aku tak layan.

    ReplyDelete
  8. hoi! ngedate ye!

    *lari bersungguh2 ke arah masmz lalu membisikkan sesuatu*

    ReplyDelete
  9. Biqque!

    Hahahaha patut la aku rasa GEMPA tadi! rupanya ko tengah berlarik yer!!!! Haip apa main bisik2 nih!.

    Jom sape lagi nak ngedet ngan aku jom jom!

    ReplyDelete
  10. ye ye ako dapat free masa gi MATTA FAIR last yr..

    sampai skrg masih tetap jadi peneman melantak megi & nasi goreng ehheh ;)

    ReplyDelete
  11. "Lepas ni boleh la makan megi dengan sudu panjang, makan nasik goreng dengan sudu panjang dan minum air dengan sudu panjang ni!!! "

    Melakukan perkara yang sama setelah mempunyai sudu pjg ini. Sudu Mesia dah tak layan dah. Rasa mcm tak cukup pulak ada sepasang je.Aish, patut beli sedozen.Nanti tetamu dtg bolelah hidang dgn sudu nih. Bagi can tetamu fefeeling ala-ala kat Korea skit...

    Even semasa mentaip blog ini, tengah meminum milo bersama sudu pjg..Taksub ke nih? Haha..

    Salam singgah.'Terbang'jauh dr blog Fatt..

    ReplyDelete
  12. Jaja:-

    Kannnn, rasanya macam best pulak makan pakau sudu tu sebab senang nak kauk kekeke.

    Yup kalau ada sesape pegi sana nanti kirim la belu 2 dozen pon takpe hahaha.

    Selamat menggunakan sudu panjang!

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS