2008-04-22

Pulau Redang, Terengganu:Trip Ke Pulau Redang - Bahagian III

Assalammualaikum!!!

Hari kedua berada di Pulau Redang..Fuh tido semalam memang syok! Sampai kami sebilik semua bangun lewat. Adui ..pagi-pagi lagi dah berlaku kejadian yang tidak diingini. Mengikut program, akan ada satu sesi snorkling dekat Taman Laut. Wah best tuh..dengar-dengar cerita ikan-kan kat situ memang luar biasa! Berwarna-warni! Tapi....

Kami punya la bersiap sakan, siap brekfast lagi araund 905am. Masa tu aku dengan Deennasour je pergi breakfast, Budiman dan Fadli rasanya masih beradu di atas katil. Kat dewan makan kami pun terserempak la dengan member-menber lain, Sam, Wendy, Rex, dll lagila. So kiranya lega la, ingatkan dah lambat.. Time kami tengah makan diorang pun dah beransur...sempat lagi si Sam bagitau kat aku suruh cepat, diorang tunggu kat lobi. Aku ngan Deennasour pon melajukan pemakanan pagi kami. Bile turun ke lobi, aku dan Deennasour nampak la diorang semua dah mula bergerak ke jeti, so aku fikir sempat lagi la lalu aku dan Deennasour pulang ke bilik untuk ambik google and life jacket. Masa di bilik, Budiman and Fadli pon dah berisap2 la. Tapi diorang nak pegi bfast dulu. Aku and Deennasour pon bergegas la berlari ke jeti. Punya la semangat nak menyaksikan pemandangan yang indah di Taman Laut!!! uhuuuuuuu!!!


Tapi apa kan daya, setibanya kami di jeti, Nazrul yang pada ketika itu turu berada di sana memberitahu kami, "Weh kite dah kene tinggal!!!" Aduh...gugur rasa jantungku. Siot betol...mungkin masa diorang berjalan ke jeti ramai-ramai tadi sebenarnya pun bot dah nak gerak. Jadi apa yang kami buat???? Aku dan yang lain2 (geng2 kene tinggal) pun mengatur strategi. Kami bersepakat untuk bersnorkling di tepi-tepi pantai aje.. Lalu berjalan la kami meredah pantai sampai ke hujung teluk. Huh best jugak bersnorkling di tepi pantai, ada jugak la ikan belang-belang untuk ditatap. Waktu tu rasanya matahari memang dah terik giler. tak sampai sejam pun, kami bersnorkling. Masa perjalanan nak balik ke hotel, terdengar suara sayup memanggil ku, rupanya Budiman dan Fadli serta beberapa orang lagi sedang duduk bersarapan di bawah pondok. Waduh...sangat kepulauan gitu! Kami pon meninggalkan Nazrul dan lain-lain yang masih bersemangat nak snorkling. Lepak la sekejap dengan diorang. Tak sampai setengah jam pon kami mengadakan sesi bergambar! Ish pose maut lagi.. hehehe. Then balik bilik untuk sambung tidor.


After lunch kami bersiap-siap nak pegi snorkling lagi! Nazrul cakap petang ni ada satu lagi trip, tapi bukan ke taman laut, kali ni ke laut lepas...dalam wooo. Memang teruja la aku. Punya la bergegas aku bersiap sebab takut terlepas bot lagi. Aku, Nazrul, Budiman dan Fadli saja yang dari group kami pergi join itu snorkling. si Deennasour pulak katanya mengantuk dan malas nak bersnorkilng sbb kakinya dah luka2 akibat aktiviti semalam. Hmmm rugi lah ko Deennasour,....mengalahkan bebudak yang pegi snorkling pagi tadi!

Wah memang best sesi petang ni. Badan aku rasa fresh dan tak mabuk laut lagi. Ombak pun agak tenang hari ni. So aku memang bersemangat la di kala itu. Kami di bawa ke hujung tanjung. Memang dalam la kawasan tu. Tapi apa nak ditakutkan, ada life jacket.. hehehe.
Ish pemandangan di dasar laut tu memang best giler.. Aku sempat la bergambar-gambar di dalam laut hehehe (Nak kasi budak-budak lain jeles!) . Lama jugak la kami bersnorkling, rasanya sampai pukul 5 petang kot. Bile dah balik ke hotel, macam biasa la, aktiviti terjun swiming pool. Tapi aku malas nak join lama-lama, jadi aku, Deennasour, Yana, Melisa, Alya, Fadli and Budiman pon menjalankan sesi fotografi di sekitar kawasan kolam. heheheh.

Dah habis sesi fotografi di kolam, kami ke tepi pantai pula. Dikejauhan kami melihat geng-geng kami tengah snorkling di pinggir tanjung sana. wah diorang nih, taknak kalah. Katanya ada anak ikan jerung kat situ. Hmm takpe lah, malas dah aku nak bersnorkling. Lalu aku dan budak berempat tadi pon just mandi-mandi di pinggir pantai. Sampai la dekat pukul 7 malam. Terus balik bilik dan mandi. Aktiviti malam tu adalah aktiviti bebas. Dah tak ada aktiviti khas macam semalam. so aku dan yang lain-lain pon lepak-lepak la beramai-ramai di tepi pantai, berkaraoke dan lepak lagi sampai la pukul 1 pagi.... then apa terjadi keesokan hari???

...to be continue.

WASSALAM.

2 comments:

  1. wakaka...
    tak tahan..
    camne lah boleh kena tinggal!!
    hehe..malu2...nyesal eh

    ReplyDelete
  2. akibat terjaga di tengahari...rasakan.!!! Dush..dush..dush..

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS