2010-12-13

Budak Kampung

Assalamualaikum...

[Mode kekampungan]

Apa rasanya kalau balik kampung dan berkumpul dengan sedara-mara yang happening dan best??? AKU SOKA!!!Haha memang best bila balik kampung minggu lepas. Sempena perkahwinan sepupu aku yang paling rapat RUZANA dan suaminya yang pemalu banget AZMI.

Macam biasalah, aku dan kazen-kazen aku yang gile menembak dijadikan bidan terjun untuk menembak kegedikkan dia. Ramai sepupu aku yang terjun dalam bidang menembak ni, so upah gambargrafer dah tak payah bayar!! 'Bijak Ko NANA kan?!!!!' (yang penting kemera depa semua lagi gabak-gabak dari kemera aku...(T_T)

Lepas acara mempamerkan muka di atas pelamin, aku dan sepupu-sepupu aku telah mencolek pasangan pengantin untuk bergambar di keliling kampung. Bukan senang nak dapat keadaan cuaca yang sangat baik dan berangin. Jadi kami menggunakan sepenuhnya kelebihan itu untuk merakamkan gambar-gambar gedik pengantin. Tambahan pulak sawah padi tengah hijau!!! Mabeles!!

Alamak sebenarnya entry gedik pengantin ni macam tak perlu je aku bubuh kat sini sebab ada yang lagi penting!!! Entry gedik KAMI!!! Hahahah. Buat pasangan pengantin, korang punya time gedik dah lepas. Kena control-control ayu sikit yer Nana sebab ko dah jadi bini orang!! Buat kami yang masih solo trang tang tang ni dipersilakan untuk terus menggedik!! Yeahhhhhhh!!!

I Love my Kampung. Lain kali bila ada chance nak berkumpul macam ni, kita boleh plan something yang lain pulak.!!! Ngehhhh ngehhhhhhh!

Ok nak tengok gambar gedik kazen-kazen aku tak???? Heheh aku tepek sikit jer dalam ni..yang selebihnya untuk simpanan FAIL RAHSIA keluarga. kehkehkeh.

PEACE!

 
 


Psstttt:
 

Sekarang ni aku tengah menghayati hari-hari terakhir aku sebagai muda-mudi. Rasa malas giler nak buat kerja. Nak duduk sambil berangan-rangan je lah (walaupon besok ada meeting!!!) Tadi dapat satu berita yang sangat TAK SEDAP DIDENGAR!!!!!! Cuti dibekukan.

Aku rasa itu satu keputusan yang sangat .......(-ve word only). Cuba bayangkan,dah la hujung tahun, cuti sekolah..Banyak pulak kenduri kendara, pastu nak beku-bekukan cuti orang pulak? Takda hati dan perasaan ker?

I WISH something bad happen and reflect to those peaple. Amin~!

 


10 comments:

  1. rindu sama sawah padi. oh, kem salam awek baju kuning tu ye..hehe

    ReplyDelete
  2. theblabber:

    Yer kalo rindu ..tataplah gambar itu puas2 wakakakaka.
    InsyaAllah akan disampaikan.

    ReplyDelete
  3. hai cuti sana pula yang kena beku? kejap je kot... untuk after jinggel bel kah???

    ReplyDelete
  4. Masmz:

    Ha ah untuk krimas. Sebab Orang audit ISO nak datang. Sengal kan??? Taim cuti perayaan nak buat audit.

    ReplyDelete
  5. bestnya kampung ada sawah padi..kampung aku ada getah dgn sawit je...huhu

    ReplyDelete
  6. cuti tahun dah abes. T_T huhu lepas ni nk cuti haram jek...[erti kata lain..monteng] ekekek

    ReplyDelete
  7. Hanie:

    Hahaha silalah buat cuti haram itew..I like!

    ReplyDelete
  8. Edy :

    Hehehe ala getah n sawit pon best jugak kan.

    ReplyDelete
  9. cuti beku hujung tahun ok pe..nih cuti sepanjang tahun dibekukan...lagi hampehh..waaa

    ReplyDelete
  10. Anash =

    Huhuhu tak dapek den nak nolong..sila benti keje huhuh.

    ReplyDelete

Thanks for Coming...Please leave your comment here.
Introduce yourself first or else aku tak layan. Thanks!

POPULAR POSTS